اخبار نساجی

اتاق ایران به هاب کارشناسی حوزه کسب و کار بدل خواهد شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نایب رئیس اتاق ایران در نشست کمیسیون کشاورزی:

اتاق ایران به هاب کارشناسی حوزه کسب و کار بدل خواهد شد پدرام سلطانی با حضور در جمع اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق ایران، بر لزوم ارتباط نظام مند کمیسیون ها با دانشگاه ها و تشکل ها، جلوگیری از موازی کاری و سطحی کاری و افزایش دانش حرفه ای نسبت به موضوعات تخصصی و پرداختن به موضوع محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.

افزایش نقش و اثر کمیسیون ها در شبکه کارشناسی بخش خصوصی
نایب رئیس اتاق ایران، یکی از مشکلات اتاق را «معمای کمیسیون ها» دانست و گفت: باید به اصول کارکرد، نقش و اثربخشی کمیسیون های تخصصی در اتاق توجه شود و این موضوع مدنظر قرار گیرد که عملکرد کمیسیون ها بر مبنای چه مدلی باید باشد تا بیشترین و بهترین میزان اثربخشی را داشته باشد.

نایب رئیس اتاق ایران تاکید کرد که کمیسیون های اتاق ایران با در نظر گرفتن منابع مالی اتاق و فرصت اعضا برای حضور در کمیسیون ها در مقایسه با دولت دچار محدودیت منابع هستند و برای جلوگیری از اثرات منفی این کمبود منابع کمیسییونها باید به «کانون» و یا «هاب» امور کارشناسی و حرفه ای کسب و کار در حوزه های تخصصی خود تبدیل شوند و در مرکز شبکه کار کارشناسی در حوزه کسب و کار در کشور قرار گیرند.

جلوگیری از موازی کاری و سطحی کاری
او در همین زمینه گفت: امور کمیسیون های اتاق های استان ها و تشکل های وابسته به اتاق باید به نوعی ساماندهی شوند تا از کارهای جزیره ای در اتاق ها اجتناب شود و با توجه به اینکه در تشکل های بخش خصوصی منابع مالی کار کارشناسی، بسیار کمتر از منابع دولت است، لذا باید از موازی کاری ها و سطحی کاری ها که موجب هرز رفتن منابع مالی می شود حذر کرد.

ارتباط نظام مند کمیسیون ها با اتاقها، تشکل ها و مراکز تحقیقاتی
عضو هیات رئیسه اتاق ایران بر ضرورت برقراری ارتباط منسجم و نظام مند بین کمیسیون های اتاق با اتاقهای شهرستانها، تشکلهای وابسته به اتاق و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه کسب و کار تاکید کرد و گفت: کمیسیون های تخصصی از طریق این هماهنگی و ارتباط با مراکز دانشگاهی و تشکل ها به «اتاق فرمان کار کارشناسی» بخش خصوصی مبدل خواهند شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حمایت از پایان نامه های حوزه کشاورزی
سلطانی پیشنهاد داد که کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و تشکل های همکار موضوعاتی را به عنوان پایان نامه های دانشجویی پیشنهاد نمایند تا اتاق در ارتباط خود با دانشگاهها و حمایت از انجام پایان نامه ها کار کارشناسی بخش خصوصی را با دانشگاهها نیز پیوند بزند.
سلطانی هم چنین از اعضای کمیسیون کشاورزی خواست که با توجه به ظرفیت و علاقه مندی که در این کمیسیون وجود دارد و همکاری با دفتر ساماندهی کشاورزی و آب اتاق ایران، آهنگ حرکت خود را سرعت بیشتری ببخشند و پروژه های بیشتری را در طول مدت فعالیت دو ساله کمیسیون به ثمر برسانند.

افزایش دانش حرفه ای، ضرورت انجام بهتر وظیفه نمایندگی در اتاق
او بر لزوم افزایش دانش حرفه ای نسبت به موضوعات تخصصی تاکید کرد و گفت: هر یک از ما نماینده صنف، استان و یا شهرستان خود هستیم و باید با ارتقاء ظرفیت های شخصی خود، به بهتر انجام دادن وظیفه نمایندگی بخش خصوصی سوق یابیم و خروجی هایی با کیفیت بالاتر را بوجود آوریم.

نایب رئیس اتاق ایران موضوع محیط زیست و منابع طبیعی را از جمله موضوعات اتاق نسل سوم برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست، کمیسون کشاورزی با همکاری کمیسیون های انرژی و محیط زیست و معادن اهتمام و توجه بیشتری در این بخش بوجود آورند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×