اخبار فرش ماشینی

ابوترابی:مجلس توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت فرش دستباف ایرانی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ابوترابی:مجلس توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت فرش دستباف ایرانی دارد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت فرش دستباف در اقتصاد مقاومتی، گفت: امیدوارم به زودی راه‌های توسعه این صنعت هموار و موانع پیش‌روی آن برداشته شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، بعدازظهر روز یکشنبه نمایشگاه فرش دستباف ایرانی با حضور سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس افتتاح شد.

در این مراسم نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه فرش ایرانی در دنیا به‌عنوان نماد دانش، ابتکار، خلاقیت و هنر ماندگار کشور و تاریخ کهن ملت ایران شناخته می‌شود، تصریح کرد: این صنعت می‌تواند با برخورداری از عقبه شکوهمند علمی و تجربه فراوان بافندگان فرش و نیز طراحان نقشه‌های آن و تولیدکنندگان مواد اولیه به یکی از ارکان توسعه اقتصاد کشور تبدیل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت فرش دستباف از حوزه‌های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، افزود: امیدوارم که در آینده نزدیک با استفاده از تجارب انباشته صنعتگران این حوزه مهم فرش دستباف ایرانی به جایگاه شایسته خود در صنعت دست یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به توجه گسترده نمایندگان مجلس و به‌خصوص اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حوزه فرش دستباف اظهار امیدواری کرد تا راه‌های توسعه این صنعت شناسایی شده و موانع پیش‌روی آن برداشته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، در این نمایشگاه که به مناسبت هفتادوهفتمین سال تاسیس شرکت سهامی فرش دستباف ایران برگزار شده، ۳۷ تخته فرش از ۲۴ شعبه این شرکت در سراسر ایران عرضه شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×