اخبار فرش ماشینی

ابراز تمایل نایب رییس اتحادیه ماشین آلات نساجی فرانسه برای همکاری با ایران در این بخش

 

نایب رییس اتحادیه سازندگان ماشین آلات نساجی فرانسه گفت: فرانسه می تواند با ایران در بخش نساجی روابط نزدیک تجاری و سرمایه گذاری داشته باشد

به گزارش ایرنا، کریستان گینه در نشست بررسی فرصت های تجاری در صنایع نساجی اصفهان و فرانسه افزود: اعضای اتحادیه سازندگان ماشین آلات نساجی فرانسه در فناوری فوق پیشرفته نساجی جایگاه اول تا سوم جهان را دارند.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در شرکت های نساجی فرانسه گفت: هشت درصد گردش معاملات صنعت نساجی فرانسه در بخش تحقیق و توسعه هزینه می شود و سازندگان فرانسوی روابط بسیار نزدیکی با موسسات پژوهشی و تحقیقاتی دارند.

گینه افزود: ماشین های تدارکاتی، ریسندگی، الیاف بلند، ماشینهای عمل آوری الیاف، تجهیزات نساجی، دستگاههای کنترل و بازرسی از جمله تازه های صنعت نساجی فرانسه است که در این نشست معرفی می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: استان اصفهان در بخش نساجی رتبه نخست تولیدات ایران را به خود اختصاص داده و از این رو می تواند با فرانسه در این زمینه روابط نزدیک تجاری داشته باشد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به فعالیت هشت هزار واحد صنعتی در استان اصفهان اضافه کرد: این استان با ۷۰ شهرک و زیرساختهای صنعتی، جایگاه ویژه ای در تولیدات ایران دارد.

وی با اشاره به وجود دانشکده تخصصی نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: وجود مراکز علمی در کنار واحدهای صنعتی نساجی توانسته است استان اصفهان را به عنوان مرکز تولیدات نساجی کشور معرفی کند.

وی خواستار همکاری نزدیک شرکت های فرانسوی با شرکت های استان اصفهان شد و اظهار امیدواری کرد با پشت سرگذاشتن تحریم های اقتصادی در آینده نزدیک، روابط تجاری فرانسه با اصفهان عمیق تر و فعال تر از گذشته شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان صنعت نساجی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت دو هزار و ۳۰۰ واحد نساجی در استان با اشتغال مستقیم ۱۳۰ هزار نفر گفت: ۷۵ درصد تولیدات فرش ماشینی و بیش از ۶۰ درصد چاپ نساجی کشور در این استان انجام می شود.

مرتضی شاه کرمی خاطر نشان کرد: در شرایطی که ایران بشدت نیازمند قطعات دستگاههای نساجی بود صنعت نساجی فرانسه ایران را تنها گذاشت در حالیکه رقبای اروپایی فرانسه به تامین قطعات مورد نیاز ایران پرداختند.

وی خواستار برقراری رابطه برد – برد بین صنعت نساجی ایران با فرانسه شد و گفت: تعامل تجاری و انتقال فناوری فقط در فروش ماشین آلات نیست بلکه باید در زمینه مشارکت در تولید و سرمایه گذاری نیز باشد.

در این نشست شرکت کنندگان فرانسوی با همتایان اصفهانی به گفتگو و مذاکره تجاری پرداختند.

اصفهان با هشت هزار واحد صنعتی، صنعتی ترین استان کشور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×