مد و پوشاک

آ یا تا به حال اسم جواهرات سبز را شنیده اید؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در سال های اخیر این نوع از جواهرات یعنی جواهرات سبز فروش بیشتری داشتند .  جواهرات سبز شامل گردنبند ، گوشواره ، دستبند ، مچ بند و سایر موارد است اما با این تفاوت که در ساخت آن فاکتورهای انسان دوستانه و محیط زیستی بیشتری نسبت به جواهرات معمولی مورد نظر سازندگان قرار گرفته چرا که در سال های اخیر مردم توجه بسیار زیادی به منشاء و مواد تشکیل دهنده کالائی که می خرند می کنند.

مثلا در جواهرات سبز تنها از فلزات گرانبهایی که قبلا مورد استفاده قرار گرفتند استفاده می شود  نه از طلا ،‌ نقره ، و یا مسی که از معدن استخراج شده و یا برای ان دسته از جواهراتی که در کشورهای آفریقایی تهیه می شود جواهرات سبز جواهراتی هستند که کارگران حقوق استاندارد جهانی را دریافت کرده اند.  ا ین جواهرات معمولا از طلاهای ساخته شده  قبلی ، لوازم از جنس نقره مانند شمعدان نقره ،‌قاشق و چنگال و یا ظرفهای نقره ای دست دوم ، سیم های مسی بازیافت شده و یا لوله های آب ساخته می شوند.  ا ین امر در جهت   حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب هر چه بیشتر آن در سالهای اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

‏  این اجناس معمولا در بازار در کنار اجناس معمولی و با نشانهای خاص که نشان دهنده حمایت مصرف کننده است عرضه می شود. د ر آفریقا کارخانجات تولیدی لباسی که کارگران آنها طبق قوانین جهانی کار  حقوق در حد یک انسان شرافتمند را در یافت می کنند در بازار های اروپایی عرضه می شود. ‏

هر چند این اجناس از انواع مشابه خود گران تر هستند اما طرفداران خاص خود را هم دارند.

تحریریه صنعت کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×