اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

آیا دموتکس هنوز هم می تواند برای شرکت های ایرانی مفید باشد ؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن :: نمایشگاه دموتکس یک رویداد تجاری است که توانسته است جای خود را در صنایع فرش و کفپوش جهان باز کرده و با حمایت و یاری شرکت های تولید کننده طی سالها به یک برند نمایشگاهی تبدیل شود. هر ساله شرکت های زیادی از ایران در بخش های فرش دستباف و ماشینی  با صرف هزینه های هنگفت به دموتکس آلمان می روند و صدها هزار دلار پول صرف حضور در این رویداد می کنند . اما تا به حال بررسی دقیقی از اینکه حضور ایرانیان در نمایشگاه دموتکس برای آنها چه هزینه و فایده ای داشته است انجام نشده است. بسیارند شرکت هایی که فقط برای اینکه اسمشان بر سر زبان ها بیفتد و مثلا خود را مطرح کنند در دموتکس حضور پیدا می کنند. بسیارند شرکت هایی که در دموتکس غرفه ای آنچنانی دارند اما هنوز وب سایت ندارند و یا بخش انگلیسی وب سایتشان از یک شرکت زیر پله ای هم ضعیف تر است!

 

واقعا چه عواملی باعث می شود که بسیاری از شرکت ها بدون حساب و کتاب اینقدر دموتکس را برای خود بزرگ کرده اند و بدون هیچ نتیجه ای فقط هزاران دلار را از کشور خارج کنند و در این بین تنها برگزارکننده نمایشگاه است که سود برده و نه هیچ کس دیگری.

در حال حاضر رزرو یک غرفه ۵۰ متری در دموتکس به همراه هزینه سفر کارکنان و احتمالا خانواده مدیران  شرکت به آلمان، حداقل بالغ بر  ۲۰۰ میلیون تومان هزینه به شرکت ها تحمل میکند. به نظر شما با این میزان پول به جای شرکت در نمایشگاه دموتکس چه کارهایی می شود انجام داد که هم نتیجه بهتری برای شرکت در بر داشته باشد و هم منجر به فروش و صادرات بیشتر بشود ؟

مثلا تنها به عنوان یک مثال دم دستی با این هزینه مدیر فروش و صادرات شرکت می تواند حداقل به ۱۰ کشور هدف صادراتی شرکت سفر کرده و در هر کشور حداقل یک هفته اقامت داشته باشد و بازار را از نزدیک رصد کند و شرکت های توزیع کننده را  که قطعا نتیجه ای به مراتب بهتر و مفید تر از حضور سه روزه در نمایشگاه به همراه دارد.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در حال حاضر در کشور شرکت های زیادی هستند که بدون حتی یک بار حضور در دموتکس و با استفاده از راه های مدرن بازاریابی و فروش و صادرات،  صادرات به مراتب بیشتری از شرکت هایی که سال هاست در دموتکس حاضر می شوند، دارند.

 

در اینجا از شما خوانندگان محترم مجله کهن خواهشمندیم نظرات خود را در مورد اینکه از چه راه کارها و روش های مدرنی می توان به جای حضور در نمایشگاه دموتکس آلمان و صرف هزینه های یورویی گزاف، استفاده کرد و به مراتب نتیجه ای بهتر از حضور در دموتکس گرفت، برای ما ارسال کنید.

در بخش های بعدی بیشتر به این مطلب می پردازیم.

 

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×