اخبار فرش ماشینی

آنچه در نمایشگاه های فرانکفورت می گذرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

امروزه شاهد پیشرفت لحظه ای و ثانیه ای  تجهیزات و تکنولوژی هایی هستیم که  آن ها را می توان  الفبای صنایع امروز دانست. نمایشگاه ها واکسپو و … نیز بهترین فرصت برای ارائه ،عرضه و آشنایی فعالان این عرصه با پیشرفت های دنیای معاصر اند. نمایشگاه Texprocess فرانکفورت آلمان نیز یکی از این نمایشگاه ها برای فعالان صنعت نساجی در جهان به شمار می رود که به صورت دوسالانه و در ژوئن یا  اواخر خرداد ماه برگزار می شود. این نمایشگاه با لغو نمایشگاه ماشین آلات نساجی  شهر کلن  در سال ۲۰۱۱فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز دو دوره را پشت سر گذاشته است و دوره ی بعدی آن در سال آینده ی میلادی برگزار خواهد شد.

آنچه درباره ی این نمایشگاه جالب توجه است،همزمانی آن با نمایشگاه Techtextil  است. نمایشگاه Techtextil یکی از برنامه های با سابقه در حوزه ی صنعت نساجی است که معرفی منسوجات صنعتی و بی بافت می پردازد. این نمایشگاه فعالیت خود را از سال ۱۹۸۶ آغاز کرد و تا امروز فعال است البته طی این سال ها تغییراتی را نیز تجربه کرده است؛ابتدا به صورت سالانه سپس پنج سالانه و در حال حاضر به صورت دو سالانه و به عنوان مکمل نمایشگاه Texprocess  برگزار می شود و مسئولان برگزاری آن توانسته اند پانزده دوره را با موفقیت برگزار کنند.

تمرکز نمایشگاه  Texprocess  بر ارائه ی محصولات وسیعی  از  ماشین آلات،پروسه های کار بر منسوجات بافته شده مانند رنگرزی،انواع چاپ،گلدوزی و پولک دوزی و … است. این محصولات اغلب مربوط به کشورهای نام آشنا و صاحب نام در این عرصه صنعت نساجی چون آلمان،ایتالیا،ترکیه،هند و چین است.

علاوه بر سایر ویژگی های مذکور،یکی از ویژگی های این نمایشگاه وجود تیم «کنترل کیفیت» در ساختار برگزاری نمایشگاه است که پیش از ورود محصولات به نمایشگاه و ارائه ی آن ها به بازدید کنندگان مورد سنجش قرار می گیرند و نتایج مفیدی را برای صنعت نساجی به دنبال داشته است.افزایش سطح کیفی محصولات نساجی و کاهش اختلاف قیمت میان انواع محصولات از نتایج آن است. از دیگر ضوابط نمایشگاه می توان به رویه ی  برگزاری آن  و جذب اسپانسر برای برگزاری ان است که باید شش ماه پیش از شروع نمایشگاه به واحد برگزاری آن اطلاع داده شود و نمایشگاه برگزار گردد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

منبع : شماره ۲۴ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×