اخبار فرش ماشینی

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک طی ۶ ماهه نخست سال جاری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک طی 6 ماهه نخست سال جاری

 

افت روند صعودی صادرات صنایع نساجی و پوشاک نسبت به ۵ ماه نخست سال ۹۱

بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس آمار گمرک ایران طی ۶ ماه اول سال جاری آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر حدود ۳۳۸.۹ میلیون دلار و ارزش صادرات صنایع نساجی طی همین مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشین‎آلات بالغ بر حدود ۵۳۱.۰ میلیون دلار می‎باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۸.۹۶ و ۱۰.۲۶ درصد رشد داشته است. این در حالی است که رشد صادرات این صنعت در ۵ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۵.۷ درصد بوده است که در نتیجه با افت روند صعودی صادرات این صنعت روبرو می‌باشیم. بر اساس این گزارش، عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارت است از انواع کفپوش های ماشینی، انواع الیاف، انواع پوشاک و انواع نخ. شایان ذکر است که ارزش صادراتی انواع الیاف، پتو، نخ و کفپوش‌های ماشینی به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب ۸۳.۲۹، ۷۶.۴۸، ۴۱.۹۶ و ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر ارزش واردات ۱۴۰.۵ میلیون دلاری ماشین‌آلات نساجی به کشور در شرایط اقتصادی فعلی، نشان از ادامه روند سرمایه‌گذاری در این صنعت علی‌رغم کلیه محدودیت‌های موجود جهت تأمین نقدینگی و نقل و انتقال پول دارد که البته متناسب با حجم این صنعت نبوده و محدودیت ها تأثیر خود را بر روند سرمایه‌گذاری در این صنایع بر جای گذاشته است چراکه ارزش واردات ماشین‌آلات صنایع نساجی و پوشاک طی ۶ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸.۵۴ درصد کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بر اساس آمار موجود، طی این مدت حدود ۸۵۷.۸ میلیون دلار انواع کالاهای نساجی با احتساب ارزش واردات رنگ و ماشین‎آلات این صنعت وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۷.۲۸ درصد کاهش یافته است. عمده‎ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به ترتیب ارزش عبارتند از الیاف نساجی، انواع ماشین‎آلات، انواع نخ و انواع پارچه. همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود ۸۰.۹ میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی بالغ بر ۵۸ درصد را تجربه کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×