اخبار نساجی

آمادگی گمرک برای تکمیل ظرفیت تجاری بین ایران و عراق

 

آمادگی گمرک برای تکمیل ظرفیت تجاری بین ایران و عراق

ارتباط بازرگانی با همسایه برای دور زدن تحریم تقویت می‌شود

گمرک جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تکمیل ظرفیت‌ خالی تجاری بین ایران و عراق اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به امکان افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و عراق، گمرک آمادگی خود را برای کمک به تکمیل ظرفیت‌های خالی تجاری بین دو کشور از طریق ارائه خدمات مطلوب به فعالان بازرگانی در این منطقه اعلام می‌کند.

میرهاشم سیداحمدی در بازدید از گمرک تمرچین پیرانشهر افزود: اشتراکات دینی و فرهنگی بین ایران و عراق و هم‌مرز بودن دو کشور، شرایط مناسبی را برای افزایش مبادلات تجاری فراهم ساخته است، اما با وجود علاقه‌مندی طرفین به انجام این امر، تاکنون از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود به نحو مطلوب استفاده نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی تأکید کرد: گمرکات استان توان خود را برای تسهیل و تسریع صدور محموله‌های تجاری به مقصد عراق و همچنین انجام تشریفات کالاهای ترانزیتی از این کشور، به ویژه از طریق گمرک تمرچین به عمل ‌آورده و تاکنون نیز در این استان تسهیلات و امکانات زیادی برای صاحبان کالا فراهم کرده است.

سیداحمدی با قدردانی از همکاری مسئولان استان و دیگر سازمان‌های همجوار در جهت توسعه گمرکات مرزی، افزود: با توجه به افزایش میزان مبادلات تجاری بین ایران و عراق، تقویت و تجهیز گمرکات منطقه از جمله گمرک تمرچین امری ضروری است و می‌تواند به نحو قابل ملاحظه‌ای به رشد مناسبات بازرگانی دو طرف کمک کند.

ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و انجام هماهنگی‌های لازم در گمرک تمرچین، فرآیند امور گمرکی کالاهای تجاری با راه‌اندازی سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در رویه ترانزیت و همچنین دستگاه اشعه ایکس(ایکس‌ری) مسافری به‌روز شده و صاحبان کالا می‌توانند در کمترین زمان ممکن کالاهای خود را از طریق این گمرک ترخیص کنند.

افزایش ساعت کاری، تأمین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و تلاش بی‌وقفه کارکنان از عوامل مؤثر در کاهش زمان تشریفات گمرکی در گمرک تمرچین بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×