اخبار نساجی

آمادگی سازمان همکاری شانگهای برای سرمایه‌گذاری در ایران و هند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای از آمادگی بانک توسعه این سازمان برای سرمایه‌گذاری در ایران و سایر اعضای ناظر خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه زیربنایی از این دست مربوط به احداث خط لوله انتقال نفت روسیه به هند است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس، دیمیتری مزنسف دبیر کل سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت: «سازمان همکاری های شانگهای بر روی پروژه های زیربنایی چندجانبه متمرکز خواهد شد.»

وی گفت: «قرار است بانک توسعه سازمان همکاری شانگهای برروی پروژه های زیربنایی بین کشوری و پروژه های تجارت خارجی متمرکز شود.»

دبیر کل سازمان همکاری های شانگهای افزود: «تدابیر این بانک امکاناتی را برای سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی در کشورهای عضو این سازمان و کشورهای ناظر آن همچون ایران، مغولستان، پاکستان، افغانستان و هندوستان ایجاد کرده است.»

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: «بانک سازمان همکاری شانگهای تدابیری اندیشیده است که مورد مذاکرات مرحله به مرحله قرار گرفته است و بر روی سرمایه گذاری پروژه های زیربنایی چندجانبه متمرکز خواهد شد.روند فعلی همکاری با کشورهایی که ناظر سازمان همکاری شانگهای هستند، جدا از پروژه هایی که کشورهای عضو این سازمان در حال سرمایه گذاری بر آنها هستند، زمینه مستعدی را برای سرمایه گذاری در پروژه های کشورهای ناظر ایجاد کرده است.»

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای به جزئیات پروژه هایی که بانک توسعه این سازمان قرار است بر روی آنها سرمایه گذاری کند اشاره نکرد.

بزرگترین پروژه زیر بنایی با همکاری سه کشور از پنج کشور ناظر این سازمان که پیش از این به صورت عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، پروژه ساخت خط لوله نفت ۳۰ میلیارد دلاری از روسیه به هندوستان است. انتقال هیدروکربن به صورت زمینی از روسیه تا هندوستان را تنها می توان از طریق ناحیه ترانزیتی کشورهایی همچون قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و پاکستان سازمان داد.

یک منبع آگاه روس گفت: «هندوستان یک کارگروه مشترک را به منظور ساخت خط لوله روسیه-هند که از کشورهای آسیای مرکزی عبور می کند، ایجاد کرده است.

مذاکرات روسیه با ایران به عنوان یکی از ناظران سازمان همکاری های شانگهای، بر افزایش ده برابری تجارت دوجانبه به رقم سالانه ۱۵ میلیارد دلار متمرکز شده است. با پیشرفت همکاری روسیه و ایران در این زمینه انتظار می رود نفت خام ایران از طریق تاجران روسی به فروش برسد و منابع حبوبات روسیه نیز به ایران صادر شود.

دبیر کل سازمان همکاری های شانگهای گفت: «مسیر پروژه های آینده در حوزه سرمایه گذاری نیز با بیانیه شورای سران کشورهای عضو این سازمان در نوامبر ۲۰۱۳ در تاشکند، مشخص شده است و بر منافع کشورهای سرمایه گذار در ایجاد بنیادهای سرمایه گذاری این سازمان تاکید می کند.»

نشست اعضای سازمان همکاری های شانگهای که در سپتامبر ۲۰۱۴ در شهر دوشنبه برگزار شد، دولتهای عضو این سازمان را به تکمیل پیشنویس استراتژی توسعه سازمان همکاری های شانگهای تا سال ۲۰۲۵ و ارائه آن به شورای سران کشورهای عضو این سازمان که در جولای ۲۰۱۵ در یوفا برگزار می شود، دعوت کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×