اخبار فرش ماشینی

آمادگی خراسان‌شمالی برای اجرای پایلوت طرح‌های مرکز ملی فرش ایران ‌

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی گفت: این استان آمادگی برای اجرای پایلوت طرح‌های مرکز ملی فرش ایران را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، یحیی نیکدل در جمع فعالان و مسئولان فرش دستبافت خراسان‌شمالی بیان کرد: خراسان‌شمالی دارای قومیت‌های مختلفی است که در نهایت آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این تنوع قومیت‌ها باعث شده تا هنر فرش خراسان‌شمالی نیز به شکل‌های متنوعی خودش را نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار بافنده در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: با تمهیداتی که مسئولان ذی‌ربط در خصوص این هنر صنعت می‌اندیشند، انتظار می‌رود تا کمکی برای رونق دوباره فرش استان باشد.

نیکدل خاطرنشان کرد: مهمترین چالشی که فرش خراسان‌شمالی با آن مواجه است بحث تجارت و بازاریابی است و علاوه بر آن ما باید بخش‌های دیگری همچون سلامت بافندگان، محیط کار آنان، بیمه و امکانات لازم را در نظر بگیریم تا این افراد بتوانند بدون دغدغه در این عرصه فعالیت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اظهار کرد: همراهی و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌ها و اراده جدی برای احیاء صنعت فرش وجود دارد.

نیکدل گفت: شهرک تخصصی فرش دستبافت خراسان شمالی با اختصاص اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل سفر مقام معظم رهبری تاسیس شده ‌است، اما در زمینه زیرساختی نیازمند امکاناتی است که باید به آن توجه شود.

وی بیان کرد: خراسان‌شمالی هیچگونه کمبودی را در خصوص اجرای پایلوت طرح‌های مرکز ملی فرش ایران را احساس نمی‌کند و بستر هرگونه فعالیت برای فرش دستبافت را دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×