اخبار نساجی

آماده باش برای تحویل نهاده های دام و طیور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛

آماده باش برای تحویل نهاده های دام و طیور تهران – وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم دولت برای تامین کامل موجودی تا تعدیل کامل نهاده های دام و طیور خبر داد و گفت: همه سازمان های استانی برای تحویل نهاده ها به حالت آماده باش درآمده اند.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ‘مهدی غضنفری’ در خصوص دلایل لغو همایش دو روزه روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در تهران افزود: از روسای سازمان ها خواسته ایم تا ابتدا به موضوع تامین نهاده های دام و طیور بپردازند.

وی با اشاره به این که،‌ کاهش موجودی ها در بازار موجب احتکار و بالا رفتن قیمت ها می شود، گفت:‌ از سازمان های مسئول خواسته ایم پیوسته به دنبال تامین نیازهای بازار باشند تا کمبودی مشاهده نشود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تلاش خواهیم کرد تا قیمت کنجاله در محدوده ۸۰۰ تومان و ذرت و جو نیز ۴۰۰ تومان باقی بماند، تامین این نهاده ها دچار مشکل نشود.

وی تصریح کرد: هر چند در برخی استان ها این امر محقق شده است، اما نهاده ها در تعدادی از استان ها به اندازه کافی موجود نبود و به همین خاطر از آنها خواسته شد تا روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته در محل کار خود حاضر شوند و تا تامین کامل نهاده ها محل کار خود را ترک نکنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: به همین دلیل این همایش دو روزه که به منظور اعلام برنامه های سال تولید ملی به ۳۱ استان طراحی شده بود چند روز به تاخیر افتاد.

** انتقال کنجاله ها توسط چهار هزار کامیون به استان ها

غضنفری در پاسخ به این پرسش که چه میزان نهاده های دامی حمل شده است، گفت: بر اساس گزارشی که به من داده شده است از سی ام اردیبهشت ماه گذشته تا پنجم خرداد ماه در مجموع چهار هزار دستگاه کامیون کنجاله را از بندر امام خمینی(ره) به استان های کشور حمل کرده اند.

وی افزود: البته در گذشته به طور همزمان پنج هزار دستگاه کامیون گندم های وارداتی را به سیلوهای کشور حمل می کردند و طبیعتا اگر مانند یکی دو سال قبل نیازی به واردات گندم نبود، تمام ۹ هزار دستگاه کامیون در خدمت انتقال نهاده ها قرار می گرفت.

** تقسیم کامیون ها بین دو محصول

غضنفری این موضوع را نیز تاکید کرد که تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانونی نسبت به تقهیم کامیون ها بین دو محصول سویا و گندم، به صورت ۷۰ درصد حمل سویا و ۳۰ درصد گندم عمل شود.

** حمایت ۱۵۴ نماینده از طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در واقع هدف از اجرای این طرح حمایت واقعی و نه شعاری از دامداران، حمایتی عملی از تولیدکنندگان و رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

وی گفت: البته به دنبال اطلاع رسانی و ارایه فواید این طرح مهم ۱۵۴ نفر از نمایندگان در واپسین روزهای عمر مجلس هشتم از این طرح حمایت کردند که بنا به گفته معاونت پارلمانی رییس جمهوری فرصت قرائت آن در مجلس پیش نیامد.

** خرید بیش از ۸۲۵ هزار تن گندم مازاد کشاورزان

غضنفری در پاسخ به این پرسش که از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون چه میزان گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است، گفت: از ابتدای خرید تضمینی تاکنون ۸۲۵ هزار تن گندم خریداری شده و بیش از ۲۸۵ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: امسال وجوه گندمکاران حداکثر ۴۸ ساعت پس از تحویل محموله به مراکز خرید به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی همچنین تاکید کرد که مابه التفاوت ۲۵ تومان کشاورزانی که از ابتدای سال زراعی جاری گندم مازاد خود را به قیمت ۳۹۵ تومان تحویل داده اند، پرداخت می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×