اخبار نساجی

آل‌اسحاق و الرمثی تفاهم‌نامه امضا کردند

 

آل‌اسحاق و الرمثی تفاهم‌نامه امضا کردند

روز گذشته یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راس یک هیات از اعضای ارشد اتاق تهران وارد ابوظبی شد. او در جریان سفر به ابوظبی با محمد ثانی الرمیثی رییس اتاق بازرگانی و صنایع ابوظبی که به صورت همزمان ریاست اتاق بازرگانی و صنایع کشور امارات عربی متحده نیز بر عهده دارد، دیدار و در خصوص راه‌های گسترش همکاری تبادل نظر کرد. طرفین ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در اتاق‌های بازرگانی تهران و ابوظبی برای بسط روابط اقتصادی و تجاری تاکید کردند.

در این دیدار که اعضای ارشد اتاق بازرگانی تهران و تعدادی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی ابوظبی نیز حضور داشتند، یحیی آل‌اسحاق با اشاره به سابقه روابط تاریخی و حسنه میان دو کشور و افزایش مبادلات تجاری طی چند دهه اخیر، ساختار اتاق بازرگانی تهران را برای طرف اماراتی تشریح و تاکید کرد که این اتاق دارای بیش از ۲۰ هزار عضو است و بزرگترین صنایع اقتصادی کشور از جمله اعضای اتاق تهران هستند. وی با ارائه توضیحاتی درخصوص روند خصوصی‌سازی در کشور، شرایط کنونی را برای گسترش روابط اتاق‌های بازرگانی تهران و ابوظبی بسیار مناسب ارزیابی و از رئیس اتاق بازرگانی ابوظبی دعوت کرد که به اتفاق اعضای ارشد این اتاق و سایر اتاق‌های بازرگانی کشور امارت به تهران سفر داشته باشند.

محمد ثانی الرمیثی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر اتاق بازرگانی تهران به امارات تاکید کرد که روابط بین دو کشور علاوه بر جنبه اقتصادی و تجاری آن که بسیار گسترده و متنوع است، برخواسته از پیوندهای عاطفی و روابط دوستانه و متکی بر دین مشترک مردم دو کشور است. وی ضمن اشاره به سابقه دیرینه حضور تجار و بازرگانان ایرانی در امارات بر زمینه‌های گسترده موجود جهت بسط و گسترش روابط دو اتاق تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به اتفاق اعضای ارشد اتاق بازرگانی امارات به ایران سفر کند.

پس از این ملاقات، یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی ابوظبی توسط روسای دو اتاق امضا شد. رییس اتاق بازرگانی ابوظبی پس از امضای یادداشت تفاهم اظهار داشت امضای این سند گام نخست برای ایجاد ارتباط و توسعه همکاری دو اتاق محسوب می شود و امیدواریم امضای آن زمینه ساز اقدامات مفید و سازنده طرفین در آینده باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هیات اتاق بازرگانی تهران قرار است امروز با رییس اتاق بازرگانی دبی و اعضای شورای بازرگانان ایرانی مقیم دبی نیز دیدار کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×