اخبار فرش ماشینی

آلمان بزرگ ترین و نوآورانه ترین بازار منسوجات فنی و ماشین آلات مرتبط در جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

کشور آلمان همواره به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای صنعتی دنیا، مهد تولید بسیاری از تکنولوژی ها و نوآوری ها بوده است. این رسم دیرینه در صنعت نساجی نیز سابقه طولانی دارد به خصوص در ایران صاحبان صنایع و تولید کنندگان صنعت نساجی همواره تکنولوژی ها و ماشین آلات آلمانی را گزینه برتر می دانند که به حق هم در بسیاری موارد این گونه است.
آلمان هم اکنون در تولید تکنولوژی ها و محصولات جدید نساجی به ویژه در قسمت منسوجات فنی و هوشمند و ماشین آلات پوشاک متمرکز است به طوری که طبق آمارها در سال ۲۰۱۱ میلادی بعد از چین و ژاپن سومین تامین کننده بزرگ جهان در بخش تولید ماشین آلات تولید پوشاک بوده است. همچنین تمرکز بر روی تولید این نوع محصولات نوآورانه علاوه بر اینکه هر روز درهای بیشتری را بر روی صنعت نساجی باز می کند خدمات بسیار مهمی را نیز به سایر صنایع معرفی می کند. در واقع آلمانی ها این تولیدات هوشمند نساجی را به چتری تشبیه می کنند که همه صنایع دیگر از جمله هوا فضا، کشاورزی، عمران و ساختمان، حمل و نقل و خودرو و … را زیر سایه حمایت خود قرار می دهد و به همین دلیل هم شرکت نمایشگاهی فرانکفورت با نگاهی هوشمندانه اقدام به برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این زمینه ها به نام های Techtextil و Texprocess نموده که در واقع محلی برای نمایش جدیدترین تکنولوژی های این عرصه توسط کشورهای پیشرو و از جمله آلمان را فراهم کرده است.
جدول زیر سهم سه کشور چین، ژاپن و آلمان را در این بازار جدید نشان می دهد.

میزان فروش ماشین الات تولید پوشاک در سال ۲۰۱۱

۱/۵۶۹ میلیون یورو چین
۶۸۲میلیون یورو ژاپن
۳۹۰ میلیون یورو آلمان

البته رئیس اتحادیه ماشین سازان نساجی کشور آلمان از مقام اول چین در این جدول دل خوشی ندارد و اعتقاد دارد این مقام تا حدی سوری است چرا که بسیاری از ماشین آلات و محصولات منسوجات فنی و هوشمند که در چین تولید و با نام چین صادر می شود در واقع محصول شرکت های آلمانی مستقر در این کشور است. محصولات و ماشین آلات بخش منسوجات فنی و هوشمند گستره وسیعی دارد که از منسوجات بی بافت تا تکنولوژی های تولید پوشاک را در بر می گیرد. آلمان در بخش تولید منسوجات فنی و هوشمند نیز پیشرو است.

آلمان و تولید ماشین آلات دوزندگی و پوشاک
در نمودارهایی که مشاهده می کنید واقعیت های زیادی در رابطه با تولید ماشین آلات تولید پوشاک و پروسه های مرتبط با آن در آلمان نشان داده شده است.
در بازار جهانی تامین ماشین آلات تولید پوشاک در دنیا بعد از چین، ژاپن و آلمان کشورهای تایوان، سنگاپور، ایتالیا، آمریکا و کره جنوبی در رده های بعدی قرار دارند. جالب اینکه کشور سنگاپور از سال ۲۰۰۸ به این صنعت پا گذاشته و با سرمایه گذاری های قابل توجه در حال حاضر پنجمین تولیدکننده ماشین آلات تولید پوشاک و دوزندگی در جهان است. رشد صنعت منسوجات و پوشاک ترکیه در سال های اخیر، توجه تولیدکنندگان ترکیه به کیفیت در بازارهای صادراتی و داخلی موجب شده تا این کشور همچنان در صدر بزرگترین واردکنندگان ماشین آلات تولید پوشاک از آلمان به شمار رود. بعد از ترکیه، چین، ایتالیا و آمریکا در رده های بعدی واردات این ماشین آلات از کشور آلمان قرار دارند.

نمودار میزان صادرات ماشین آلات دوزندگی و تولید پوشاک آلمان در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمودار تامین کنندگان عمده ماشین آلات دوزندگی و تولید پوشاک در دنیا

نمودار بزرگترین واردکنندگان ماشین آلات تولید پوشاک و دوزندگی آلمان

بزرگترین واردکنندگان ماشین آلات دوزندگی و پوشاک از آلمان در قاره آسیا

نمودار صادرات ماشین آلات پوشاک ترکیه

ترجمه: محبوبه قایدی

منبع: شماره ۱۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×