اخبار فرش ماشینی

آقای نعمت زاده؛ صدای اعتراض ۹ هزار تولیدکننده را بشنوید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی گفت: بیش از ۹ هزار واحد تولیدی عضو انجمن صنایع نساجی ایران با پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران مخالف هستند.

محمد مروج حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این مطلب گفت: انجمن صنایع نساجی با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران به شدت مخالف است؛ چرا که می داند این موضوع سبب اعمال نظرهای نادرست در عرضه محصولات پتروشیمی توسط فروشندگان خواهد شد.

مدیره انجمن صنایع نساجی افزود: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران سبب شفافیت بازار شده است در حالی که فروش مستقیم مجتمع های پتروشیمی در بازار، مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی و صنایع پایین دست ایجاد خواهد کرد، از این رو برای حفظ و رشد تولید نباید نحوه عرضه و معاملات محصولات پتروشیمی تغییر کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی با اشاره به اینکه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران دارای کمترین اشکال است، خاطر نشان کرد: با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران، حضور دلال ها در این صنعت افزایش خواهد یافت و در آینده ای نزدیک شاهد شرایط بسیار آشفته ای در این بازار خواهیم بود که سروسامان دادن به آن زمان زیادی می برد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: انجمن صنایع نساجی دارای ۴۰۰ شرکت زیرمجموعه و بیش از ۹ هزار واحد تولیدی است که همه آنها با خروج محصولات پتروشیمی مخالف هستند و این موضوع را بارها از طریق جلسات مختلف با وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرده اند.

مروج حسینی با اشاره به این که فروش محصولات پتروشیمی قبل از ورود به بورس کالا شرایط بسیار بدی داشت و اکثر محصولات به دست افراد خاص با رانت های بزرگ می رسید و با خروج محصولات پتروشیمی این اشتباه دوباره تکرار خواهد شد گفت: مطمئنا با خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا، صنعت پتروشیمی با مشکلات بسیار بزرگی در آینده روبه رو خواهد شد که در وهله اول صنایع پایین دست را درگیر می کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی در پایان تاکید کرد: معاملات محصولات پتروشیمی باید به صورت شفاف برگزار شود و تنها بورس کالای ایران می تواند جایگاهی مناسب و امن برای عرضه و معامله محصولات پتروشیمی باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×