اسلاید شو

آقای فرش کیست ؟ مشتری ایرانی !!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

آقای فرش کیست ؟ فرش ماشینی شاید از بخش های انگشت شمار صنعتی و تولیدی کشور به ویژه در بخش نساجی باشد که در سال های گذشته علی رغم رکورد و مشکلات عدیده اقتصادی چه در بخش فروش، توزیع و صادرات دچار تحولات مثبت قابل توجهی شده است و به لطف بازار داغ داخلی فرهنگ مردم در استفاده از فروش و نیز گشایش برخی از بازارهای صادراتی همچنان رو به جلو حرکت می کند.

محصولات جدید و خلاقانه ارائه شده در این صنعت تاکید بر ورود و استفاده از آخرین تکنولوژی های بافت فرش و تولیدنخ موجب ایجاد فضایی پویا در بخش تولید فرش شده است. همچنین در بخش توزیع و فروش با آغاز به کار مجتمع های تجاری تخصصی فروش فرش؛ دوره ای تازه ای از رقابت در بخش توزیع و فروش فرش کلید خورد و ادامه خواهد داشت. ایجاد و راه اندازی مراکز متمرکز فروش فرش در بازار تهران، کرج و اخیرا هم در بازار یافت آباد با نام آقای فرش ، نمونه هایی از از این موج جدید در صنعت فرش ماشینی است. قطعاً اگر از دیدگاه علم فروش در قرن حاضر به این مساله نگاه کنیم باید گفت تغییر سیستم های فروش سنتی به مراکز خرید تجاری و خرید متمرکز فرش اتفاق بسیار خوبی برای فرش ایرانی است چرا که می تواند به خوبی و راحتی فرش را به دست خریدار برساند و با ایجاد امکانات منحصر به فرد به مشتری که در سیستم فروش و توزیع سنتی مقدور نبود به اصطلاح خرید را برای مشتریان راحت، متفاوت و لذت بخش کنند که قطعا تاثیر به سزایی بر روی افزایش میزان فروش و تولیدات داخلی خواهد داشت.

فروشگاه فرش آقای فرش

چرا که مشتری ایرانی طرز برخورد جدیدی را از فروشنده و خدمات دهندگان می بیند که برایش جذاب و دوست داشتنی است و این مسلما او را به خرید بیشتر ترغیب خواهد کرد. دسترسی آسان، پارکینگ اختصاصی، امکانات تفریحی، رستوران، خرید در محیطی زیبا و دلپذیر، بازدید دها برند و تولیدکننده و هزاران نقش و طرح در یک مکان، سرویس های رایگان حمل، گارانتی محصولات، جایزه قرعه کشی و دها فاکتور خوب دیگر همان چیزی است که مراکز خرید بزرگ در همه جای دنیا برای مشتریان فراهم می کنند تا هم مشتریان و هم صاحبان تولید و تجارت را راضی نگه دارند. به عبارتی همان شرایطی که مجتمع ها و مراکز خرید مبلمان برای خرید آسان و راحت مبلمان در سال های دورتر اجرا کرده اند حالا در حال ورود به صنعت فرش ماشینی است. رقابت بین بازیگران اصلی مراکز خرید فرش ماشینی در ایران امری عادی و مثبت است و مدیریت، سرمایه و نحوه رفتار با مشتری مشخص کننده آینده هر یک از آن هاست و موجب می شود پای این مراکز علاوه بر پایتخت به سایر کشورهای بزرگ و پر جمعیت کشور نیز باز شود و بسیاری از دغدغه های تولیدکنندگان در بخش زنجیره فروش برطرف شود.

از طرف دیگر مساله برند سازی که در صنعت فرش ماشینی به خوبی جا افتاده و همه شرکت ها از اهمیت آن به خوبی آگاهی دارند در ایجاد مراکز خرید فرش نیز مورد توجه قرار گرفته و متولیان این مراکز خرید سعی می کنند با تبلیغات گسترده از منافع بی شمار برندسازی بهره ببرند و کپی قابل قبولی از آنچه در مراکز معتبر و به نام تجاری و خرید در دنیا اتفاق می افتد را برای مشتری ایرانی نیز فراهم کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

باید منتظر ماند و دید که آثار مثبت ایجاد رقابت مراکز خرید فرش ماشینی و دستباف در کشور چه تاثیری بر روی تغییر سلیقه و ذائقه مردم در خرید و فروش و نیز تولید فرش خواهد داشت.

فروشگاه فرش آقای فرش

در آخر به یاد داشته باشیم که آنچه موفقیت های دیروز امروز و فردای صنعت فرش ایران را تضمین کرده است فقط مشتریان و خریداران فرش هستند. یعنی مشتری پادشاه است و یا به عبارت جدیدتر آقای فرش ایران فقط مشتری است!!!

آقای فرش تنها هایپر فرش ایران است ؟

اگر به دنبال خرید فرش از مجموعه های متمرکز خرید فرش یا همان هایپرمارکت های فرش ماشینی ایران هستید بد نیست بدانید آقای فرش تنها هایپر فرش ایران نیست و مجموعه های مشابهی در ابعاد و تنوع گسترده تر نیز وجود دارد. مجموعه هایی مانند شهر فرش ، سرای ابریشم ، دنیای فرش ، فرش وزراء و … نیز در تهران شهرستانها مجموعه های فروش فرش عظیمی را ایجاد کرده اند. همچنین در شهرستانهای کوچک تر نیز تب ایجاد مراکز متمرکز فروش فرش بالا گرفته تا جایی که با کمی تحقیق می توانید این مراکز متمرکز فروش در شهر خود پیدا کنید.

 

 

برای آگاهی از آخرین اخبار نمایشگاهی، فرش ماشینی و نساجی ایران و جهان در کانال تلگرام کهن عضو شوید  و با ما به روز باشید…

 

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : شلوار جین اقتصادی ترین لباس بر روی کره زمین!

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×