اخبار فرش ماشینی

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به اصناف تولیدی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آغاز پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی به اصناف تولیدی

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به اصناف تولیدی خبر داد.

مسعود موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که از حدود یک هفته پیش پرداخت تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی به اصناف تولیدی آغاز شده است، گفت: متاسفانه پرداخت این تسهیلات به دلایل مختلف به تاخیر افتاده بود که با تلاش‌های انجام شده طی یک سال اخیر پرداخت این تسهیلات هم‌اکنون عملیاتی شده است.

او با اشاره به این‌که این تسهیلات از طریق منابع بانکی به اصناف تولیدی پرداخت می‌شود، درباره‌ی برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت اجرای احتمالی فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها گفت: بسته های دوم و سوم حمایت از تولید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و بخش خصوصی در حال تدوین است و موارد جدیدی هم در شورای پول و اعتبار تصویب خواهد شد.

ارزهای جدید در راه مرکز مبادلات ارزی

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او با اشاره به این‌که مرکز مبادلات ارزی در طی سه ماه گذشته بیش از سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به تولید و تجارت ارز مبادله‌ای اختصاص داده است، افزود: مسیر‌های جدیدی هم پیش‌بینی شده که ارز آنها وارد مبادلات ارزی شود.

به گفته موحدی از جمله ارز حاصل از صادرات که در قانون بودجه پیش‌بینی شده در مرکز مبادلات ارزی خواهد رفت و دستگاه‌هایی که به نحوی باید ارزشان را تبدیل به ریال کنند، این را از محل مبادلات ارزی انجام خواهند داد.

تشکیل بورس خودرو در اولویت نیست

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پیشنهاد تشکیل بورس خودرو نیز توضیح داد: بورس نیز محلی برای عرضه و تقاضا بوده که باعث حذف تقاضای کاذب از بازار می‌شود.

او با اشاره به این‌که اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی افزایش تولید و عرضه‌ خودرو در بازار است، گفت: ما باید ابتدا با کمک دستگاه‌های تامین کننده منابع پولی و ارزی مشکلات تولید را حل کنیم و از خودروسازان نیز انتظار داریم مدیریت بازار بهتری را انجام دهند.

وی افزود: به نظر ما ابتدا باید مشکلات تولید و عرضه مدیریت بهتری شود و بعد از آن می‌توان پیشنهاد تشکیل بورس خودرو را نیز مورد بررسی قرار داد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت نیز اخیرا درباره پیشنهاد مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تشکیل بورس خودرو برای مهار افزایش قیمتها در بازار گفته بود که ما چنین پیشنهادی را بررسی نکرده‌ایم و فکر هم می‌کنم که در دنیا بیشتر کالاهای پایه تولید مانند فلزات، گندم و غلات دارای بورس هستند ولی در مورد بورس خودرو چیزی نشنیده‌ام.

مهدی غضنفری با اشاره به این‌که کنترل بازار خودرو تنها از طریق افزایش تولید و عرضه بیشتر امکان‌پذیر است، افزود: همچنین رقابت شرکت‌ها در بازار به کنترل قیمت‌ها کمک می‌کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×