اخبار نساجی

قانون رفع موانع تولید برای عبور از تحریم‌های اقتصادی باید اجرا شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اجرای قانون رفع موانع تولید مجرای عبور از تحریم‌های اقتصادی برای واحدهای تولیدی است.

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،محمود اسلامیان در بیستمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به اینکه تشکیل شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی از جمله نتایج اجرای قانون رفع موانع تولید است، از تهیه پیشنویسی برای رفع مسایل واحدهای تولیدی در اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم‌های اقتصادی و افزایش هزینه واحدهای تولیدی باید شرایط را برای فعالیت آنها تسهیل و بار اضافه را از دوش تولیدکنندگان برداشت، تصریح کرد: کاهش مالیات واحدهای تولیدی، گرفتن مالیات از مصرف‌کننده نهایی، جلوگیری از ممنوع‌الخروج تولیدکنندگان، مسائل مربوط به گشایش اعتبارات اسنادی و موارد دیگر از جمله موضوعات مطرح شده در این پیش‌نویس است.

در این جلسه همچنین مسعود گلشیرازی، دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی در استان شد و افزود: همکاری نزدیک بین دو بخش دولتی و خصوصی می‌تواند منشأ خیر برای رفع مشکلات استان باشد.

وی به مشکلات دریافت ارز از محل فروش نفت اشاره کرد و افزود: می‌توان از کشورهایی مانند چین به جای پول نفت، ماشین‌آلات تولید را وارد و کشور را در راستای تولید، تقویت کرد.

جعفر برکتین، دیگر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با انتقاد از افزایش بی‌دلیل قیمت برخی از مواد اولیه اظهار داشت: در تعیین قیمت مواد اولیه هیچ معادله مشخصی مشاهده نمی‌شود به طوری که اگر با ارز ۴ هزار تومان مواد اولیه وارد شود از قیمت داخل ارزان‌تر در می‌آید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه از عرضه‌گران قیمت مواد اولیه به خصوصی در بخش پتروشیمی انتقاد کرد و گفت: قیمت مواد اولیه پتروشیمی در یک مدت کوتاه به بیش از دو برابر افزایش یافته، در حالی که نرخ ارز ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مصطفی رناسی با اشاره به نظرسنجی پیامکی از تولیدکنندگان استان اصفهان، بیان کرد: مسائل بانکی در اولویت مشکلات این واحدها قرار دارد و پرداخت‌های ارزی بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین مسئله فعالان اقتصادی در حوزه مسائل بانکی مشخص شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×