اخبار فرش ماشینی

آغاز مرحله جدید مدیریت واردات در موسسه استاندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی خبر داد: آغاز مرحله جدید مدیریت واردات در موسسه استاندارد
خبرگزاری پانا: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی با اشاره به اهمیت مدیریت واردات و قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی، اظهار داشت: استانداردگذاری کالاهای حساس و ضروری را آغاز شده است.
محمود دودانگه ، با اشاره به ضرورت اجرای طرح مدیریت واردات، اظهار داشت: براساس طرح ارتقای کیفی خودرو و سایر تولیدات صنعتی داخلی، وزارت صنایع موظف است نسبت به استانداردگذاری بر روی محصولات مختلف اقدام کند تا با بهره‌گیری از ابزار ضابطه‌گذاری مانع ورود هر نوع کالای غیرکیفی به کشور شود.

وی در ادامه سخنان خود از آغاز فرآیند جدیدی به منظور مدیریت واردات در موسسه استاندارد خبر داد و افزود: این سازمان درصدد تبیین و تدوین استانداردهای جدیدی برای ورود کالاها به کشور است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی، تبیین و تنظیم استاندارد را امری فنی و پیچیده دانست و ادامه داد: با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند استانداردگذاری، موسسه استاندارد اولویت‌بندی درخصوص این امر انجام داده است تا براساس حساسیت و ضرورت کالا، استانداردهای جدید تبیین شود.

دودانگه با تاکید بر اینکه همز‌مان با انجام عمل استانداردگذاری کالاهای حساس ، از استانداردهای بین‌المللی برای مدیریت واردات برخی از اقلام غیرحساس استفاده خواهد شد، ادامه داد: براساس اولویت‌ عمل ضابطه‌گذاری کالا انجام خواهد شد تا متناسب با شرایط کشور، استاندارد محصولات مشخص شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×