اخبار نساجی

رشد ۲۵ درصدی صادرات کفش ایران در سال ۹۰

 

رشد 25 درصدی صادرات کفش ایران در سال 90

رئیس هیئت‌مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران از افزایش ۲۵ درصدی صادرات انواع کفش از کشور در سال ۱۳۹۰ خبر داد.

علی لشگری در این باره توضیح داد: بر اساس آمارهای مقدماتی گمرگ در سال گذشته صادرات انواع کفش از ایران به حدود ۱۴۶.۴ میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۸۹ رشد ۲۵ درصدی را نشان داد. این رشد در حالی بدست آمد که صادرات کفش کشور در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال قبل از آن ۶.۶ درصد کاهش یافته بود.

وی افزود: از نظر وزنی صادرات انواع کفش در پایان سال گذشته با ۴.۴ درصد رشد به حدود ۱۷ هزار ۳۸۴ تن رسید. متوسط قیمت هر کیلو صادرات انواع کفش طی سال قبل حدود ۸.۴ دلار بود که نسبت به سال ۱۳۸۹ رشد ۲۰ درصدی را نشان داد.

لشگری عنوان کرد: حدود ۹۱ درصد صادرات وزنی انواع کفش مربوط به چهار کشور عراق، افغانستان، آذربایجان و ترکمنستان به ترتیب با سهم ۴۸، ۱۹، ۱۶ و ۸ درصد بوده است. از نظر ارزشی نیز ۹۴ درصد صادرات متعلق به چهار کشور عراق، افغانستان، آذربایجان و ترکمستان به ترتیب با سهم ۶۲، ۲۰، و ۷ و ۵ درصد بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او درباره آمار واردات قانونی کفش در سال گذشته نیز اظهار کرد: واردات انواع کفش و لوازم کفش در سال ۱۳۹۰ از نظر وزنی به ۴۸۴۹ تن و از نظر ارزشی به ۲۰.۷ میلیون دلار رسید که به ترتیب ۴۵.۶ و ۷۲.۸ درصد افزایش نشان داد. متوسط قیمت هر کیلو واردات رسمی انواع کفش با رشد ۱۹.۴ درصدی از ۳.۶ دلار در هر کیلو به ۴.۳ دلار در هر کیلو افزایش یافت.

وی افزود: حدود ۹۲ درصد واردات رسمی انواع کفش در سال گذشته از نظر وزنی از پنج مبدا چین با سهم ۵۶.۱ درصد، امارات با سهم ۲۰.۹ درصد، ترکیه با سهم ۶.۵ درصد، منطقه آزاد کیش با ۵.۵ درصد و ایتالیا با ۳.۲ درصد بوده است. از نظر ارزشی نیز ۹۱.۳ درصد واردات رسمی از چهار مبدا چین با ۵۰.۴، امارات ۲۴ درصد، کیش ۶.۸ درصد و ترکیه ۵.۳ درصد بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×