اخبار فرش ماشینی

آغاز به کار نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در تبریز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در محوطه‌ی مسجد کبود در تبریز گشایش یافت.

این نمایشگاه هم‌زمان با آغاز سفرهای تابستانی گردشگران به استان، گشایش یافت و هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سوغات استان را عرضه می‌کند.

در این نمایشگاه ۶۰ غرفه با ارائه‌ی ۵۱ اثر هنری برپاست.

در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان هنرهایی از جمله منبت‌کاری، معرق‌کاری و نازک‌کاری چوب، شیشه‌گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبد بافی و لباس‌های محلی آذربایجان‌شرقی ارائه می‌شوند.

نقره‌کاری، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان‌دوزی هم‌چنین سوغاتی‌های متنوع خوراکی دیگر غرفه‌های این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر عرضه‌ی نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه می‌توانند باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این نمایشگاه تا هفته اول ماه مبارک رمضان دایر است و پس از آن با مشارکت کمیته امداد استان تبدیل به نمایشگاه خیره شده و پس از پایان ماه مبارک رمضان دوباره کار خود را از سر می‌گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×