اسلاید شو

آران و بیدگل، قطب تولید فرش ماشینی کشور

 

 

حسین حاجی زاده اظهار کرد: متوسطه تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل سالانه ۴۵ میلیون متر مربع است که این تولید نشان دهنده ۵۰ درصد از تولید فرش ماشینی کشور است. هم اکنون ۷۰۰ شرکت تولیدی در آران و بیدگل فعال است که ۵۰۰ واحد آن فقط به تولید فرش ماشینی مرغوب می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: فرش‌های ماشینی آران و بیدگل در رنگ‌ها و نقش‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت از ۴۴۰ شانه تا ۱۲۰۰ شانه بافته و در بازار عرضه می‌شود.

 رییس اداره صنعت،معدن و تجارت آران و بیدگل با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۳۰ درصد از منسوجات آران و بیدگل به کشورهای دیگر صادر می‌شود، افزود: در صورت برداشته شدن موانع تولید این میزان تا ۵۰ درصد قابلیت افزایش دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، کمبود مواد اولیه، نبود بازار مناسب فروش و موانع صادراتی را مهمترین موانع تولید و عرضه بیشتر فرش آران و بیدگل بیان کرد و گفت: امیدواریم با اجرایی شدن سند برجام این مشکلات کمتر شود.

حاجی زاده در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون سه شهرک فعال صنعتی در آران و بیدگل فعال است، افزود: بیش از ۱۵ هزار کارگر و کارفرما در این شهرک‌ها اشتغال به کار دارند و به همین دلیل آمار بیکاری در آران و بیدگل از آمار استانی کمتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×