اخبار فرش ماشینی

‏۷۰ واحد تولیدی صنعت نساجی ایران دچار بحران هستند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران گفت: ۷۰ واحد بزرگ و دولتی نساجی کشور دچار مشکل هستند.
محمد مروج در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه ۵۰ درصد نیاز کشور به نساجی از طریق قاچاق و واردات تأمین می‌شود، افزود: به همین دلیل دیگر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست.
مروج با تأکید بر اینکه ۳۸۰ هزار نفر در صنعت نساجی کشور مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: اشتغالزایی مهمترین نیازی است که صنعت نساجی کشور می‌تواند تأمین کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اعلام اینکه براساس آمار وزارت صنایع، میزان تولیدات صنعت نساجی ایران۸۰۰ میلیون مترمربع است، اظهار داشت: به عبارتی مابقی این نیاز یعنی به میزان ۶۰۰ میلیون مترمربع، از طریق قاچاق و واردات تأمین می‌شود.
به گفته وی متأسفانه برخی کشورهایی که از آنها به ایران قاچاق و یا واردات صورت می‌گیرد به هیچ عنوان صنعت این بخش را ندارند.
مروج با بیان اینکه صنعت نساجی ۴۰ درصد ارزش افزوده بخش صنعت کشور را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ۹ هزار و ۸۰۰ واحد صنایع نساجی در کشور فعالیت می‌کنند. وی با اعلام اینکه واحدهای دچار بحران در بخش نساجی کشور عمدتاً واحدهای بزرگ و دولتی هستند، خاطرنشان کرد: ۷۰ واحد بزرگ و دولتی نساجی کشور دچار مشکل هستند.
وی با اشاره به دلایل وجود بحران در این واحدها اظهارداشت: مدیریت ناکارآمد، عدم ایجاد سرمایه‌گذاری جدید و به‌کارگیری نیروهای اضافه و بدون تخصص، موجب ایجاد رکود و بحران در این واحدها طی سال‌های متمادی شده است.

 

مجله-نساجی-کهن-صنعت-نساجی-فرش-ماشینی

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : همه آنچه باید درباره استاندارهای نساجی و اوکوتکس بدانید

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×