اخبار نساجی

رابطه میوه ای ایران و مصر از سرگرفته شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی گفت: در سفر هیئت مصری به ایران که سرآغاز روابط تجاری دو کشور به شمار می‌رود به ایران پیشنهاد شد سیب و کیوی صادر و در صورت نیاز مرکبات از مصر خریداری شود.

به گزارش بی باک، سیدرضا نورانی در گفت‌و‌گو با فارس از سفر هیئت تجاری مصری به ایران خبر داد و گفت: هیئت تجاری مصری که برای انجام مذاکرات به ایران سفر کرده‌ است، طی نشستی در وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر صحبت روی مسائل مختلف اقتصادی و تجاری موضوع صادرات مرکبات به ایران را مطرح کردند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی تصریح کرد: در این نشست هیئت مصری لیست محصولات کشور خود را نیز ارائه کرد که از قابلیت‌های کشور آنها نیز مطلع شویم، اما مشخص شد این کشور تولید سیب و کیوی ندارد.

*تهاتر میوه ایران و مصر

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی افزود: به هیئت مصری پیشنهاد شد که سیب و کیوی از کشور ما خریداری کنند و ما در زمان نیاز مرکبات از آنها خریداری می‌کنیم.

وی افزود: هیئت مصری از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد موضوع بررسی شود که سرآغاز ارتباط ایران و مصر و آن هم ابتدا از طریق تبادل محصولات کشاورزی خواهد بود.

*تولید مازاد یک میلیون تن سیب درختی

نورانی با اشاره به ظرفیت کشاورزی کشور برای صادرات گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال تولید سیب به ۳.۵ میلیون تن برسد و تولید کیوی از مرز ۲۰۰ هزار تن تولید و انار از ۷۰۰ هزار تن عبور کند.

نورانی گفت: یک میلیون تن از تولید سیب درختی مازاد نیاز کشور است و می‌توانیم صادر کنیم، همچنین ظرفیت صادرات در سایر بخش‌های کشاورزی نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از روش‌های نوینی که در دنیا مرسوم است اقدام به صادرات کرده و نقش موثری در صادرات غیر نفتی ایفا کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی افزود: ایران جزو ۲۰ کشور تولید‌کننده بزرگ محصولات کشاورزی دنیا است و در محصولات باغی هم جایگاه اول تا هشتم دنیا را داریم.

نورانی گفت: کشور مصر نیز قابلیت‌هایی در تولید و صنایع برخی محصولات کشاورزی دارد که ما هم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته یک هیئت تجاری از مصر برای مذاکره وارد ایران شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×