اخبار فرش ماشینی

‎درصد وجوه اداره شده دستگاهها به‎ ‎طرحهای اشتغال زا اختصاص یافت‎ ‎

معاون وزیر کار و امور اجتماعی‎ ‎اعلام کرد: در قانون بودجه امسال ۱۰ درصد وجوه اداره شده دستگاههای اجرایی به‎ ‎طرحهای اشتغالزا در سطح ملی و استانی اختصاص یافته است‎. ‎
حمید حاجی‎ ‎عبدالوهاب، پنجشنبه شب در نشست شورای اشتغال استان سمنان افزود: دستگاههای اجرایی‎ ‎اجازه دارند تا این اعتبارات را به طرحهای اشتغالزا اختصاص دهند‎.
‎وی با بیان‎ ‎اینکه دولت مصمم است از بنگاههای کوچک و طرحهای اشتغالزا حمایت کند افزود: دولت‎ ‎برای کنترل بیکاری اقدامات موثری از جمله تشکیل کارگروه حمایت از تولید و تامین‎ ‎مالی مناسب از طریق تسهیلات داشته است‎.

‎عبدالوهاب اقدام دولت در حمایت از تولید‎ ‎را موجب کمرنگ شدن تاثیر رکود جهانی بر اقتصاد داخلی دانست و گفت: اگر این اقدامات‎ ‎انجام نمی شد ممکن بود بسیاری از واحدهای تولیدی کشور دچار بیکاری و خروج نیروی کار‎ ‎از بازار شود که با سیاست های اخیر این مشکلات در حال تعدیل شدن است‎.
‎وی اجرای‎ ‎طرح ساماندهی مشاغل خانگی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود: افزایش بیکاری در‎ ‎ایران در مقایسه با بحران مالی کشورهای مختلف دنیا از شتاب کمتری برخوردار است ولی‎ ‎نمی توان گفت بیکاری از مشکلات مالی به وجود آمده در کشورهای مختلف تاثیر نگرفته‎ ‎است‎.
‎وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه استانداران موظف به ایجاد اشتغال‎ ‎در هر استان با توجه به ظرفیت های موجود هستند و باید به طور میانگین سالانه یک‎ ‎میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شود تا به نرخ هفت درصد بیکاری برسیم‎.

‎معاون وزیر‎ ‎کار و امور اجتماعی توسعه ملی را در حمایت از کارآفرینان دانست و بر ارتقای سطح‎ ‎بهره وری نیز تاکید کرد‎.
‎در این نشست که مدیران و مسوولان استان سمنان حضور‎ ‎داشتند با تقدیر از محمد اصابتی مدیر کل قبلی کار و امور اجتماعی سمنان، محمود اکرم‏‎ ‎به عنوان مدیرکل جدید کار و امور احتماعی استان سمنان معرفی شد‎.
‎اصابتی به‎ ‎عنوان مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی منصوب شده است‎.
‎معاون سرمایه‎ ‎انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی همچنین اعلام کرد: سیاست دولت جذب‎ ‎نیرو نیست و هدف ایجاد اشتغال در سایر بخشها است‎.

‎حاجی عبدالوهاب پنجشنبه شب در‎ ‎حاشیه نشست شورای اشتغال استان سمنان به خبرنگاران گفت: انتقال نیروها به شهرستان‎ ‎ها و کاهش اشتغال دولتی جهت گیری اصلی دولت است‎.
‎وی سهمیه امسال ایجاد اشتغال‎ ‎در کشور را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: سهمیه ایجاد اشتغال در هر‎ ‎استان بر اساس توانمندی استانها اعلام شده است‎.
‎وی افزود: هر استان باید متناسب‎ ‎با توان خود امسال اشتغال ایجاد کند و ایجاد اشتغال در استانها مشروط به اعطای‎ ‎تسهیلات و حمایت جداگانه ای نیست‎.

‎بدالوهاب با بیان اینکه در اجرای طرح‎ ‎بنگاههای زودبازه تاکنون ۹۶۰ هزار شغل ایجاد شده است گفت: رقم دقیق اشتغال ایجاد‎ ‎شده در این بخش پس از اعلام نتایج تمام شماری مشخص می شود‎.
‎وی گفت: بنگاههای‎ ‎زودبازده ۶۰ درصد از تعهدات خود را اجرایی کرده اند‎.
‎معاون سرمایه انسانی و‎ ‎توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی استان سمنان در خصوص اعطای بن خرید به‎ ‎کارمندان گفت: این طرح از دوازدهم اردیبهشت ماه با اعطای بن کارت به فرهنگیان در‎ ‎تهران آغاز می شود‎.
‎وی افزود: کارمندان با این کارت می تواند تا سقف ۱۵ میلیون‎ ‎ریال خرید کنند و این طرح به نفع کارمندان، تولیدکنندگان و بازار است و تحرک جدی را‎ ‎در بازار ایجاد می کند‎.

‎معاون وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه این طرح‎ ‎پس از بررسی نتایج در استانها نیز توسعه می یابد گفت: تسهیلات اعطایی ظرف ۲۴ ماه با‎ ‎کارمزد چهار درصد از کارمندان دریافت می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×