اخبار نساجی

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران به مناسبت ۱۱۵ سالگرد روابط ایران و بلغارستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران به مناسبت 115 سالگرد روابط ایران و بلغارستان

اجرای سلسله برنامه های فرهنگی به مناسبت ۱۱۵ امین سالگرد برقراری روابط سیاسی بین ایران و بلغارستان با افتتاح نمایشگاه فرش های دستباف ایران در صوفیا ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دومین برنامه فرهنگی بود که به این مناسبت اجرا شد. اولین آن برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی در سالن وزارت خارجه بلغارستان در ماه گذشته بود.

برنامه افتتاح با سخنان خانم دانائیلوا مدیرکل روابط بین الملل وزارت فرهنگ بلغارستان و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان آغاز شد.

در این مراسم که تعدادی از سفرا، دیپلمات‌های مقیم، مقامات وزارت خارجه و دوستداران هنر ایرانی حضور داشتند، دانائیلوا با اشاره به امضای توافقنامه فرهنگی بین دو کشور که در سال گذاشته به امضای وزیر فرهنگ و سفیر کشورمان رسید، اظهار کرد: به نمایندگی از وزیر فرهنگ و در راستای همکاری‌های فرهنگی به مناسبت ۱۱۵ سال روابط، این نمایشگاه فرش را مشترکا افتتاح می کنیم، برای بلغارستان مایه افتخار است که نمایشگاهی با این عظمت از فرش‌های نفیس ایران در دو مکان برگزار می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در ادامه سفیر کشورمان در صوفیا نیز با تشریح روابط فرهنگی بین دو کشور به تاریخچه و نقش اهمیت فرش در گسترش روحیه صلح دوستی و بردباری، همزیستی مسالمت آمیز و وحدت گرایی مردم کشورمان تاکید نمود.

بهاروند مدیرعامل اتحادیه مرکزی اتحادیه های استانی فرش دستباف روستائی ایران نیز که در این مراسم حضور داشت با معرفی فعالیتهای این اتحادیه برای اولین بار از فرش نقش برجسته تخت جمشید رونمایی نمود. گفتنی است این نمایشگاه بمدت یک هفته در بلغارستان دایر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×