اخبار فرش ماشینی

آموزش‌های مقدماتی به بافنده‌های همدان ارائه می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

احمدعلی ‌بابایی بعدازظهر امروز در کمیته توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه فضای مناسب برای صادرات فرش فراهم شده است اظهار داشت: اکثر کشورهای دنیا متقاضی فرش دستبافت همدان هستند که این میزان تقاضا ضرورت توجه به این صنعت را دو چندان می‌کند به طوری نخستین محموله فرش دستبافت همدان امسال به امریکا صادر شد.

وی با بیان اینکه احیا و تولید فرش دستبافت نیازمند تخصیص اعتبار است، افزود: ۵۰ هزار بافنده فرش در استان همدان وجود دارد که ۱۶ هزار نفر معادل ۱۶ درصد از این بافنده‌ها در دوره‌های آموزش مقدماتی فرش‌بافی شرکت کردند.

رئیس اداره فرش استان همدان بیان کرد: تمام افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی مقدماتی فرش‌بافی در آزمون تعیین مهارت فنی و حرفه‌ای شرکت و گواهینامه دریافت کردند.

وی عنوان کرد: امسال سهم اعتبارات حوزه صنعت فرش در بخش صنایع دستی دیده شده است در حالی که در سنوات گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی تخصیص اعتبار بود بر این اساس شفاف‌سازی و تفکیک اعتبارات بخش صنایع دستی و فرش ضرورت دارد.

سهم ۴۱.۵ میلیارد تومانی همدان از اعتبارات عمرانی

دبیر کمیته برنامه‌ریزی همدان اظهار داشت: سال گذشته اعتبارات مصوب شهرستان همدان ۵۶ میلیارد تومان بود که تنها ۱۹.۵ میلیارد تومان معادل ۳۴ درصد اعتبارات تخصیص یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مرتضی حیدری با اشاره به سهم اعتباری ۴۱.۵ میلیارد تومان این شهرستان در امسال افزود: امسال اجرای  ۲۷۶ پروژه برای شهرستان همدان تعریف شده است که باید از محل اعتبارات عمرانی مصوب هزینه شود.

وی با اشاره سهم ۲۰ میلیارد تومانی استان همدان از بودجه عمومی توزیع شده در بین وزارتخانه‌ها تصریح کرد: ۴ درصد از اعتبارات هزینه‌ای در اختیار مدیران استانی و ۹۶ درصد در اختیار وزارتخانه‌ها است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی همدان عنوان کرد: سهم استان همدان از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای ۳۷۱ میلیارد تومان است که ۶۱ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی و استانی و ۷۱ میلیارد تومان از اعتبار متوازن ملی و ۴۰ میلیارد الزام پروژه‌های استانی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×