اخبار نساجی

۱۸میلیون ایرانی در بافت های فرسوده سکونت دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل دفتر مطالعات شرکت عمران و بهسازی شهرهای ایران گفت: با توجه به اهمیت سازه ها در چهره شهرها نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد قلی زاده در نشست خبری اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران با تدوین، تصویب و ابلاغ قوانین، بخش نامه ها و دستورالعمل های مربوطه بر این مهم تاکید کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران در راستای وظیفه قانونی خود برنامه ای را در سطح استان های کشور در دست دارد، بیان کرد: هدف اصلی این سازمان فرهنگ سازی در راستای گرایش مردم به نوسازی و مرمت بافت های فرسوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات شرکت عمران و بهسازی شهرهای ایران اعلام کرد: حجم بافت های فرسوده کشور بیش از۷۰ هزار هکتار است و جمعیتی نزدیک به ۱۸ میلیون نفر در آن محدوده ساکن هستند. با توجه به خطراتی که افراد ساکن در بافت های فرسوده را تهدید می کند، بحث احیا و بازسازی بافت های فرسوده و توجه به این موضوع توجه به زندگی بشریت بسیار حایز اهمیت است.

بهسازی هر هکتار بافت فرسوده ۸۷ میلیون تومان اعتبار لازم دارد

مدیرکل دفتر مطالعات شرکت عمران و بهسازی شهرهای ایران میزان اعتبار لازم برای بهسازی هر هکتار بافت فرسوده را ۸۷ میلیارد تومان برآورد و بیان کرد: این میزان هزینه بسیار بالابوده، بطوریکه دولت توانایی پرداخت آن را ندارد و نیازمند مشارکت مردم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تحقق بهسازی بافت فرسوده را در مشارکت مردم و فراهم ساختن بسترهای لازم توسط دولت برای ایجاد مشارکت مردمی دانست و گفت: تلاش شده با اطلاع رسانی بین مردم و مسئولان و مدیران اهمیت این موضوع در جامعه منعکس شود.

قلی زاده افزود: در دو سال اخیر محلات مختلف بافت های فرسوده در کشور احیاء شده و دوره های آموزشی بسیاری هم برگزار شده و این امر موجب افزایش تعداد صدور پروانه ساخت نوسازی شده است.

وی اطلاع رسانی در میان مردم را مهمترین و کلیدی ترین عامل در پیشبرد اهداف خود ذکر و خاطر نشان کرد: اگر شفاف سازی بیشتر و روشن تری در میان مردم صورت گیرد بکار گیری قدرت و سرمایه پنهان مردم در راستای احیاء بافت های فرسوده عملی می شود.

قلی زاده یادآور شد: هیچ محدودیتی در راستای پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان بافت های فرسوده در کشور وجود ندارد و به تمام متقاضیان تسهیلات نوسازی ۲۰ و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×