اخبار نساجی

۱۷ درصدازکل مشترکان برق کشور درتهرانند

 

۱۷ درصدازکل مشترکان برق کشور درتهرانند

درحالی که تهرانی‌ها ۱۷ درصد از کل مشترکان صنعت برق کشور را شامل می‌شوند، ۹ درصد از مجموع برق تولیدی کشور در پایتخت مصرف می‌شود.

به گزارش افکارنیوز ، معاون خدمات مشترکان شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در حوزه شهر تهران سه میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک برق وجود دارد که ۱۷ درصد کل مشترکان صنعت برق کشور را در بر می گیرد. این درحالی است که سالانه حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت توسط مشترکان این شرکت مصرف می شود که این رقم حدود ۹ درصد کل مصرف کشور است.

عبدالامیر یاقوتی با اشاره به این‌که پیک (اوج) مصرف برق شهر تهران بزرگ سه هزار و ۷۰۰ مگاوات است که ۵.۸ درصد پیک کل کشور را شامل می شود،‌ ادامه داد: در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم هشت درصد از پیک مصرف که حدود ۲۶۰ مگاوات است را کاهش دهیم.

وی یکی از راهکارهای مهم کاهش مصرف را اطلاع رسانی و آموزش شهروندان دانست و گفت: شهر تهران تاثیر بسزایی در تغییرهای مربوط به مصرف و پیک بار کشور دارد چراکه نزدیک به ۱۰ درصد پیک مصرف مربوط به شهر تهران است و یکی از اقدام هایی که بتواند پیک را کنترل کند، اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون شرکت توزیع برق تهران بزرگ فرهنگ‌سازی مصرف برق، توزیع لامپ‌های کم مصرف و استفاده از فناوری نوین را در کاهش رشد مصرف موثر خواند و افزود: با همکاری مشترکان، مصرف برق بخش خانگی در سال‌های اخیر کاهش یافته و امید است امسال هم مردم با توجه به گرمای زودرس و طولانی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×