اخبار نساجی

تولید پارچه چادر مشکی در کشور با مواد پتروشیمی

امکان تولید پارچه چادر مشکی در کشور با استفاده از مواد اولیه پتروشیمی فراهم شد.
عبدالحسین بیات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از کارخانه دسترنج رضا بافت قزوین گفت: این کارخانه که با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در مدت ۴ سال احداث شده، تولیدکننده میکرو فلانت به عنوان ماده اولیه تولید پارچه های ظریف است. این محصول در تولید چادر مشکی، فرش های ماشینی پلی استر با عمر طولانی، روکش خودروها با قابلیت حفظ اولیه حالت الیاف تا ۳۵ هزار بار استفاده و موارد دیگر استفاده می شود.
بیات در بازدید از این مجموعه با ابراز رضایت از حضور بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور افزود: خوشبختانه شما نه تنها توانسته اید در بازار ایران جایگاه خوبی داشته باشید بلکه موفق شدید در توسعه صادرات کشور هم نقش ایفا کنید و یک نمونه موفق توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی کشور هستید.
وی با تاکید بر پرهیز از خام فروشی محصولات پتروشیمی در کشور، برنامه و هدف این صنعت را توسعه زنجیره ارزش در کشور اعلام کرد و افزود: ما باید ضمن توجه به بازارهای داخلی در پی حضور موفق در بازارهای جهانی و رقابت در عرصه بین المللی هم باشیم.
بیات با اشاره به حضور موفق این کارخانه در صنعت نساجی کشور افزود: حضور شما مشوق خوبی برای حضور سایر شرکت های توانمند در عرصه نساجی کشور و رونق بخشیدن به این صنعت است.
وی با تاکید بر اینکه تامین نیاز داخلی اولویت اول ماست افزود: با تامین نیاز داخل باید توجه جدی به بازارهای منطقه ای و بین المللی کرد.این مجموعه در حال حاضر ۳۸ هزار تن محصول تولید می کند و علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور باعث کاهش واردات این مواد به کشور شده است. علاوه بر این محصولات این کارخانه اکنون به اردن، سوریه و ترکیه صادر می شود.
این کارخانه مواد اولیه تولید محصولات خود را از مجتمع پتروشیمی تندگویان تهیه می کند.

روزنامه کیهان، شماره ۱۹۹۳۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×