اخبار نساجی

اصرار مسئولان برای واردات ۵۰۰ کیلومتر لوله در سال تولید ملی /ارزانتر از خارجی ها تولید می کنیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بارها به مسئولین گفته ایم که علیرغم امتیازات ویژه خارجی ها از قبیل معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و … حاضریم با قیمتی ارزانتر از آنها لوله های گاز ترش را تحویل دهیم .

علیرضا کاظمی مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ما با انتقاد از روند واردات لوله از کشورهای چین ، آلمان و هند گفت : بارها به مسئولین گفته ایم که علیرغم  امتیازات ویژه خارجی ها از قبیل برخورداری معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد و … حاضریم با قیمتی ارزانتر از آنها لوله های گاز ترش را تحویل دهیم .

مهندس کاظمی با اشاره به تولیدات این شرکت و استفاده از آنها در فازهای ۱ تا ۵ پارس جنوبی افزود : تولید لوله های گاز ترش با اینچ های بالا در این شرکت از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا به امروز ۱۰۵۱ کیلومتر از تولیدات این شرکت در پروژه های ملی کشور مورد استفاده قرار گرفته که جدول این تولیدات را در اختیار شما قرار می دهیم .

وی در ادامه این گفت و گو ضمن بیان اینکه جلسات متعددی را با مسئولان دولتی برگزار کرده است ، تصریح کرد : جلسات مختلفی را با مسئولین دولتی از جمله آقایان قلعه بانی ، بازرگانی و طاهری مطلق داشته ایم و از آنها درخواست کرده ایم که حداقل نصف این واردات را به شرکت های تولید کننده داخلی بدهید هم راضی هستیم ، اما متاسفانه در سال گذشته ۱۰۰۰ کیلومتر وارد کرده اند و امسال نیز ظاهرا قرار است ۵۰۰ کیلومتر دیگر وارد کنند .

ارزانتر از خارجی ها تولید می کنیم

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز گفت : این شرکت استانداردهای مختلفی از شرکت های آجیپ ایتالیا و توتال فرانسه و  … جهت تولید لوله دارد و هنوز اصرار مسئولان جهت واردات برای ما جای سوال دارد در حالی که این شرکت به تنهایی می تواند در سال ۲۵۰ کیلومتر لوله با قطرهای بزرگ تولید کند .

وی افزود : حتی به مسئولین گفته ایم که این لوله ها را علیرغم امتیازات ویژه خارجی ها در مناطق آزاد با همان کیفیت و حتی ارزانتر از کشورهای چین و هند به شما تحویل می دهیم .

حال با توجه به این اظهارات و مصاحبه یکی دیگر از تولید کنندگان جا دارد مسئولین وزارت نفت و شخص آقای وزیر پاسخ مناسبی به این گزارش ها دهند که چگونه است در سالی که به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری گردیده این اتفاقات ناگوار در صنعت کشور رخ داده که بدنبال آن بسیاری از کارگران این دو شرکت در بیکاری به سر می برند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×