اخبار نساجی

از اول ماه ژوین مبادلات ارزی چین و ژاپن مستقیم می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

از اول ماه ژوین مبادلات ارزی چین و ژاپن مستقیم می شود وزیر دارایی ژاپن گفت که از اول ماه ژوین مبادلات ارزی چین و ژاپن مستقیما به صورت مبادله ین و یوان می شود و سیستم کنونی تبادلات ارزی بر مبنای دلار کنار گذاشته می شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از”شین هوا”, سون آزومی افزود: میزان نرخ برابری یوان و ین در بازارهای توکیو و شانگهای تعیین خواهد شد. وزیر دارایی ژاپن تصریح کرد: سیستم مستقیم تبادل ین و یوان هزینه معاملات را کم کرده ریسک تسویه حساب در موسسات مالی را پایین می آورد و استفاده از ارزهای هر دو کشور را تسهیل می کند. وی گفت: مبادله مستقیم ین و یوان سرزندگی را به بازار مالی توکیو باز می گرداند.

به گزارش این خبرگزاری, این نخستین باری است که چین اجازه می دهد واحد پولی این کشور مستقیما با ارز دیگری غیر از دلار مبادله شود.به گزارش رسانه های ژاپن, استقرار سیستم مستقیم مبادله ین و یوان در مبادلات تجاری دو کشور گامی است در جهت افزایش سطح مبادلات بازرگانی بین دومین و سومین اقتصاد جهان.

چین در سال ۲۰۱۰ جایگاه ژاپن را به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان گرفت و دو کشور در حال حاضر تلاش میکنند مناسبات اقتصادی دوجانبه را گسترش دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×