اخبار نساجی

ابراز امیدواری نعمت‌زاده نسبت به شراکت استراتژیک ایران و فرانسه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ابراز امیدواری نعمت‌زاده نسبت به شراکت استراتژیک ایران و فرانسه

حجم مبادلات می‌تواند به ۵ میلیارد دلار برسد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دو کشور این پتانسیل را دارند تا حجم روابط را به ۵ میلیارد دلار برسانند، گفت: به زودی ایران و فرانسه شرکای استراتژیک یکدیگر خواهند شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در همایش اقتصادی و سرمایه گذاری ایران و فرانسه در تهران با بیان اینکه دو کشور ایران و فرانسه پتانسیل بالایی برای افزایش سطح مبادلات تجاری دارند، گفت: در صورت بهره گیری از این پتانسیل ها، حجم مبادلات تجاری دو کشور می تواند به بالای ۵ میلیارد دلار برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال‌های اخیر فشارهای تحمیل شده بر شرکتهای فرانسوی و ایرانی، مانع از بهره گیری فرصت‌های دو کشور به خصوص در پروژه های نفت و گاز شد، ضمن اینکه تا حدودی صنعت خودروی دو کشور را دچار مشکل کرد؛ بنابراین در صنعت خودرو کشورهای آسیایی توانستند حجم عظیمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سند چشم انداز بیست ساله خود باید، تا افق سال ۱۴۰۴ خود را اقتصاد برتر منطقه کند، بنابراین باید برای رسیدن به این هدف، راهکارهای مبتنی بر تعامل سازنده و همگرایی با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت را به کار گرفته و البته در این مسیر آماده توسعه همکاری با تمامی کشورها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته نعمت زاده، برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار و رقابت پذیری بالای کالا و خدمات، رویکرد دولت جدید این است که تعامل سازنده با جهان از طریق همکاری منطقی، اصل تنش زدایی و احترام متقابل داشته باشد و بر همین اساس آمادگی دارد تا روابط خود را در همه زمینه ها با فرانسه گسترش دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به منابع غنی نفت و گاز، معادن، بازارهای مناسب و رو به گسترش، موقعیت ژئوپلیتیک و ترانزیتی ممتاز و تنوع آب و هوایی ایران خاطرنشان کرد: فرانسه نیز با شرکت های دارای فناوری پیشرفته در بخش های مختلف صنعتی خود مانند خودروسازی، هواپیماسازی، نفت و گاز، پتروشیمی و سرمایه گذاری مشترک می تواند شرکای مناسبی برای یکدیگر باشند.

نعمت زاده گفت: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است فصل جدیدی از روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور آغاز شود و به شرکای استراتژیک تبدیل شوند.

وی افزود: در ایران فرصت های سرمایه گذاری، مشارکت های مدنی، بیع متقابل و واگذاری توسعه طرح های زیرساختی مانند قطارهای شهری، کشتیرانی، راه سازی، نفت، خودروسازی، صنایع معدنی و خدمات فنی- مهندسی وجود دارد، علاوه بر این شرکت های ایرانی در خدمات فنی و مهندسی از ظرفیت های فراوانی برخوردارند که می توانند در طرح های دو یا چند جانبه در داخل و خارج از کشور شرکت کنند.

این عضو کابینه دهم از ابراز علاقمندی ایران برای همکاری میان بخش های خصوصی خود با فرانسه خبرداد و گفت: با توجه به توانمندی بخش خصوصی دو کشور در احیای سرمایه گذاری، زمینه پیوند آنها را فراهم کنیم و اجرای طرح های سرمایه گذاری مشترک را در همکاری های خود بگنجانیم.

وی برگزاری نشست کمیته تجاری دو کشور، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در هر دو کشور، تبادل هیئت های تجاری و برقراری همکاری های ثابت بانکی میان دو کشور را از پیشنهادهای خود برای توسعه روابط اقتصادی ایران و فرانسه اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×