اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران ؛ نیازمند حرکت ما از کثرت به وحدت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران :: باز هم شهریوری دیگر و نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران فرارسید و ماه ها چشم انتظاری همه فعالان صنعت فرش ماشینی و موکت و صنایع وابسته در هر رده و موقعیتی که هستند به پایان رسید و یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران پرحاشیه تر از همیشه برگزار گردید. نمایشگاهی که دیگر به یک برند بزرگ در صنعت نمایشگاهی ایران بدل شده و به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در صنعت فرش ماشینی کشور شناخته می شود و هر ساله تا حدودی سیر صعودی و رشد مناسب خود را حفظ کرده و هرچند که هنوز با رویدادهای تراز اول جهان در این حوزه فاصله نسبتا زیادی دارد اما می تواند نوید دهنده آینده ای روشن و پر از امید برای فعالان این بخش باشد.

 

شاید بتوان اهمیت و منفعت این نمایشگاه را بیش از آنچه به نظر میرسد دانست. هرچند در نظر اول این رویداد تنها محلی برای نمایش آخرین دستاوردها و محصولات جدید و نوآوری های تولیدکنندگان و فعالان این بخش باشد اما در کنار آن صنعت فرش ماشینی ما بسیاری چیزهای دیگر را نیز آموخته که می تواند ضامن پیشرفت آن در سالهای پیش رو باشد. مسایلی که شاید ساده به نظر برسند اما در دنیای رقابتی تجارت امروز بسیار مهم هستند. مواردی مانند نحوه شرکت در نمایشگاه ها، نحوه صحیح انتخاب محصول مناسب برای بازار، نحوه صحیح و جذاب نمایش محصول به خریدار و بازدید کننده، نحوه ارتباط با مشتریان جدید، حفظ رابطه صمیمانه با مشتریان قدیمی، راهکارهای صادراتی، آشنایی با تجار و بازرگانان دیگر کشورها ، استفاده از تجربیات همکاران و هم صنفان، ارتباط مستقیم با شبکه های توزیع داخلی، آشنایی با روش های ورود به شبکه های صادراتی در بازارهای بین المللی و ده ها مورد دیگر را می توان از فواید جذاب نمایشگاه های تجاری از جمله یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی تهران ، کفپوش و موکت تهران دانست.

 

به نظر نویسنده این نمایشگاه هر چند به ثبات رسیده و جایگاه خود را بین اهالی این صنعت پیدا کرده اما حالا وارد مرحله بلوغ خود شده است و باید پوست اندازی کرده و افق های جدیدی را پیش روی خود قرار دهد چرا که دیگر یک نمایشگاه معمولی شرکت کنندگان و غرفه گذاران و حتی بازدیدکنندگان آنرا راضی نخواهد کرد و با افزایش سطح توقع ها از نمایشگاه و پیشرفت های صورت گرفته در صنعت فرش ماشینی ایران باید بازدهی این نمایشگاه نیز بالاتر رفته و نقش پررنگتری را در بین فعالان صنعت فرش ماشینی ایفا کند.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هرچند که متاسفانه در کشور ما علاوه بر نبودن یک استراتژی مشخص برای شاخه های صنعتی پیشرو، عدم وجود روحیه کار تیمی نیز مانعی بزرگ برای پیشرفت است. بسیار غم انگیز است که چند سالی است با تصمیم های اشتباه سازمان های مربوطه و نیز تکروی و خودخواهی برخی از مجموعه ها موجب شکاف در بین اهالی صنعت فرش ماشینی در مورد دو نمایشگاه فرش ماشینی تهران و شهر آفتاب شده است و قطعا این تنش های بیهوده نه تنها حاصلی برای این صنعت نداشته بلکه درصد زیادی از تمرکز برگزار کنندگان را معطوف این مساله کرده است. در شرایطی که در این مقطع و با توجه به نیاز شدید نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران همه در کنار هم باید به این رویداد برای ارتقا و بهتر شدن کمک کنیم عده ای سعی دارند جو این صنعت را به خودی و ناخودی تقسیم کرده و چون خودشان در نمایشگاه فرش تهران جایی ندارند دیگران را هم از شرکت در آن منصرف کنند که خوشبختانه شاهد ناکارامدی تلاش های آنها هستیم اما به هرحال این گونه فعالیت های خودخواهانه و لجبازی ها باعث عقب افتادگی این صنعت و ایجاد منافع برای برخی جریان ها و مجموعه های خاص خواهد شد. امید است همه اهالی این صنعت به وحدت رسیده و با یکی شدن و در نظر گرفتن منافع جمعی به یک نقشه راه مشخص دست پیدا کنند. به امید آن روز…

 

‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌  لیست شرکت کنندگان یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی 

‫——————————-‬
بهنام قاسمی – تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×