اخبار نساجی

گوسفند اجاره ای به بازار آمد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گروه اقتصادی- امیر روحپرور: فروشندگان دام برای رفع مشکل اقشار کم درآمد در مراسم های مختلف «گوسفند» اجاره می دهند.

تعجب نکنید! زیرا با نیم میلیونی شدن قیمت گوسفند زنده، قربانی کردن برای همهکار آسانی نیست؛ این موضوع باعث شده تا عده ای از فروشندگان دام به فکر حل مشکل افرادی باشند که می خواهند با کمترین هزینه «آبروداری» کنند.

باورش سخت است، اما این روزها بساط پُز به فامیل، دوست و آشنا با خون گوسفندانی رنگین می شود که فقط ۳۰ هزار تومان قیمت دارد. حال می خواهد برای عروسی باشد یا ولیمه حج و یا خرید خانه و ماشین و هزار چیز دیگر .

بازار گوسفند خونی آنقدر داغ شده است که ردپای این حیوان زبان بسته افزون بر صفحات نیازمندیهای روزنامه ها، سر از اینترنت هم در آورده است و شاید به همین دلیل باشد که آقا تقی هم این روزها از قافله تجارت الکترونیک عقب نمانده و شما می توانید با لطف اینترنت با یک کلیک، خون این حیوان را بخرید .

تقی رحمانی، یکی از فروشندگانی است که با گوسفند خونی کاسبی می کند.

او می گوید: با گرانی گوشت، برخی از خانواده ها که توان مالی کمتری دارند، برای آبروداری و کم نیاوردن در مقابل فامیل «گوسفند خونی» سفارش می دهند و به این ترتیب با پرداخت چند تا هزار تومانی و اجاره چند ساعته گوسفند، مراسم آبرومندی را برگزار می کنند.
او درباره کار وکاسبی خود می افزاید: معمولاً بازار ما با بازگشت حاجی ها داغ می شود، اما در بعضی از ایام دیگر که جشنهای عروسی بیشتر برگزار می گردد، ما هم به نان و آب بیشتری می رسیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه می دهد: همین دیروز پنج گوسفند چاق و چله با قیمت ۱۵۰ هزار تومان برای قربانی کردن در جلوی پای عروس و داماد اجاره دادم که اگر می خواستند بخرند باید حداقل ۲ میلیون تومان هزینه می کردند.

وی با بیان اینکه گوسفندان پس از قربانی کردن بلافاصله پس گرفته می شوند، می افزاید: البته این روزها بعضی ها گاو و شتر می خواهند که حمل و نقل آن بسیار سخت است.

سرویس رایگان، اعزام قصاب، ذبح در هرساعت شبانه روز و شستشوی محل از جمله خدمات فروشندگان دام زنده برای قربانی کردن گوسفند اجاره ای است.
گفتنی است، قیمت گوسفند زنده طی چند ماه گذشته از هر کیلوگرم ۴ هزار تومان به ۸۵۰۰ تومان افزایش یافته است که همین امر یکی از عوامل عمده کاهش خرید گوسفند زنده و داغ شدن بازار گوسفند اجاره ای یا همان «خونی» به شمار می آید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×