اخبار نساجی

عدم برنامه‌ریزی عامل تاثیرپذیری از تحریم‌ها بوده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: باید به نفت نگاه سرمایه ای نه تامین کنندگی داشته باشیم و عدم برنامه ریزی در سال های گذشته عامل تاثیرپذیری بالای اقتصاد کشور از تحریم بوده است.

محمدرضا بهرامن در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: کشور باید یک استراتژی و برنامه برون مرزی شفاف داشته باشد تا با ارز حاصل از درآمد فروش نفت در صنایع دیگر سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: منابع انرژی زیرزمینی با ارزش افزوده بالا در کشور وجود دارد که می توان از آن ها به عنوان  کالای سرمایه ای در برنامه‌ها یاد کرد اما از آن‌ها با وجود اشتغال زایی و درآمدزایی بالا به درستی استفاده نشده است.

او با اشاره به این که باید برنامه‌ریزی کوتاه مدت در کنار برنامه ریزی بلند مدت برای خروج از بحران و رکود صورت گیرد گفت: باید مدیریت جهاد گونه در رابطه با اجرای برنامه‌ها ایجاد شود و مدیران متناسب با اجرای صحیح برنامه‌ها انتخاب شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهرامن یادآور شد: صندوق توسعه ملی باید محل سرمایه‌گذاری باشد نه هزینه و این در حالی است که برخی از واحدهای تولیدی-صنعتی کمتر از ظرفیت مشغول به فعالیت هستند که با تزریق صحیح سرمایه در گردش می توان تولید به چرخه خوب خود باز گردد.

وی افزود: دولت باید بهبود فضای کسب و کار را در سرلوحه کار خود قرار داده و در کنار آن به دنبال جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی همراه با بالابردن تقاضا باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: باید قوانین بازدارنده از مسیر تولید و تامین مواد اولیه از سوی دولت کنار گذاشته شود و از سوی دیگر مجلس با پررنگ‌تر کردن نقش نظارتی خود و اصلاح به موقع برخی قوانین می تواند تاثیر به سزایی بر روند کسب و کار کشور داشته باشد.

او با بیان این که از تجربه جهانیان در خروج از بحران‌ها استفاده نشده است،گفت: به دلیل تامین مالی دولت‌ها از طریق فروش نفت هیچ گاه نگاه اقتصادی به آینده و صنایع پایین دستی به درستی انجام نشده است.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران بیان کرد: دلیل عدم اجرای صحیح قوانین و برنامه‌های ورود پیدا کرده به کشور به دلیل عدم سرمایه‌گذاری صحیح در بخش آمار و اطلاعات است و هرگونه تصمیم گیری با آمار و اطلاعات ناقص و غلط سیر حرکتی تصمیم گیری و اجرا را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: تعرفه‌های اعمال شده باید در راستای حمایت از تولید داخلی و مصرف کننده باشد و بتواند بازار با کیفیت و قابل رقابت را برای تولیدات داخلی فراهم کند.

بهرامن تاکید کرد: نگاه غیرکارشناسی ضرر‌ و‌ زیان بسیاری را به مصرف‌کننده وارد می‌کند که از این‌گونه مسائل می توان به عدم دریافت صحیح مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

او تصریح کرد: دریافت مالیات برارزش افزوده نباید در تمام کشور یکسان باشد و باید به گونه ای با این مسئله رفتار شود که ایجاد مزیت سرمایه‌گذاری در شهرهای کوچک را فراهم سازد.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: نگاه کارشناسی و با مطالعه برای اصلاح قوانین در کشور آنچنان دیده نمی‌شود و با وجود قوانین در کشور اجرا و نظارت به درستی صورت نمی گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×