اخبار نساجی

دیدگاه مثبت دولت برای کمک به بخش خصوصی / موانع رونق تولید بخش خصوصی حل می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 کارگروه رفع موانع تولید برای کارخانجات نساجی علی احمدی با حضور استاندار کرمان، رییس کارخانه و مدیران بانک های مربوطه و رییس اتاق بازرگانی کرمان، مدیر کل دارایی،امور اراضی و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.
استاندار کرمان در این جلسه با تاکید مساعدت دولت برای رفع موانع تولید بخش خصوصی، افزود:گره مشکلات بانکی و موانع تولید در کارگروه رفع موانع تولید بررسی می شود و در صورت نیاز به آئین نامه کشوری، موارد و مشکلاتی که راه حل استانی ندارد را جهت طرح در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد، مکاتبه خواهیم کرد.
در ابتدای این نشست مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان با طرح مشکلات و موارد مربوط به این واحد تولیدی، گفت: این واحد با مساعدت بانک ها و همچنین با حل مصوبات کارگروه رفع موانع تولید می تواند با اشتغالزایی چندصد نفره در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد.
در این نشست همچنین مدیران بانک های تجارت، صنعت و معدن ، سپه ، همچنین معاون استاندار و مدیر کل امور اقتصادی استانداری حضور داشتند و هر کدام به بیان مسائل و ارائه راه حل جهت حل مشکل این واحد تولیدی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،کارگروه رفع موانع تولیدبا تصویب هیئت وزیران، به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان،با تصویب هیئت وزیران، به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، «کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید» در همه استان‌های کشور تشکیل می‌شود.
متن مصوبه هیئت وزیران بدین شرح است:
۱- به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید” در همه استان‌های کشور و با عضویت استاندار (رییس)، رییس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رییس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس واحد استانی وزارت جهادکشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رییس‌ خانه‌ صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل می‌شود.
تبصره- سرپرستان استانی بانک‌ها حسب مورد به جلسات دعوت می‌شوند.
۲- وظایف کارگروه به شرح زیر تعیین می‌شود:
الف- بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل.
ب- بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی.
ج- بررسی و ارایه راه‌کار در خصوص اختلافات و یا مشکلات اجتماعی نیروی کار.
د- بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارایه راه‌کارهای مناسب.
هـ- کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی.
و- حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان.
۳- دبیر کارگروه ضمن ابلاغ تصمیمات اعضای کارگروه نسخه‌ای از آنها را به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌نماید.
۴- تصمیمات کارگروه در حدود اختیارات قانونی دستگاه‌های عضو کارگروه و با رعایت قوانین و مقررات مربوط لازم الاجرا است.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۱۹/۲/۱۳۹۴ برای اجرا به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهادکشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ابلاغ کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×