اخبار نساجی

وب مرزهای ملی را از میان خواهد برد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وب مرزهای ملی را از میان خواهد برد

اریک اشمیث مدیر عامل گوگل به تازگی مدعی شده که وب موجب از میان رفتن مرزهای ملی میان کشورها خواهد شد.

به گزارش فارس، وی که در یک سفر اروپایی به سر می برد در سخنرانی خود در شهر هانوفر آلمان به مناسبت افتتاح نمایشگاه سبیت اظهار داشته که وفاداری تنها در مورد یک ملت نیست، بلکه می توان آن را در مورد دوستان و علائق هم به کار برد.

وی افزود که این مساله همه چیز را برای شهروندان، دولت ها و جوامع تغییر خواهد داد و البته پذیرش آن برای برخی افراد و گروه ها مانند سازمان های گمرکی، جمع اوری کنندگان مالیات، سیاستمداران دشوار خواهد بود. اما به هر حال فکر کردن به تحولات این چنینی که در جریان است بسیار جالب توجه است.

اشمیث تصریح کرد: این پدیده منجر به شکل گیری یک فرهنگ جدید جهانی خواهد شد. من همیشه اعتقاد داشته ام که وب چیزی بیشتری از شبکه ای متشکل از دستگاه ها و ماشین هاست. وب شبکه ای از ذهن هاست که در حال شکل دادن به یک وجدان جهانی است. وب احساسات و اعمال همه ما را یکی کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او در این سخنرانی وظیفه تعریف شده گوگل را سازماندهی اطلاعات موجود در جهان و قابل دسترس کردن آن به شیوه ای سودمند در کل دنیا عنوان کرد.

وی همچنین از علاقه این شرکت به گسترش یک فرهنگ جهانی سخن گفت. وی گوگل را به خاطر فعالیت در مقیاس جهانی و ارائه خدمات گسترده ترجمه در سطح جهان برای سرویس هایش برتر از رقبا دانست.

وی به انتقادهایی که از این شرکت به علت بی توجهی به حریم شخصی کاربران می شود هم اشاره کرد و گفت گوگل تلاش می کند از سیاست “شیطان نباش” پیروی کند.

اشمیث گفت: فناوری معجزه نمی کند و عامل برقراری اتصال است که همین امر زندگی مردم را متحول می کند. فناوری در نهایت همچون آب راهی را برای نفوذ پیدا می کند و نمی توان جلوی آن را گرفت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×