اخبار نساجی

رشد فلزی فرابورس

 

رشد فلزی فرابورس

دو شرکت فلزی فرابورس با معامله پرحجم و تا حدی بلوکی خود باعث رشد معاملات این بازار در روز گذشته شدند. در معاملات دیروز شرکت‌های میدکو و ذوب‌آهن اصفهان هر کدام به ترتیب با جابه‌جایی ۵/۲۲ و ۸/۱۵ میلیون سهم، حدود نیمی از معاملات دیروز را رقم زدند و نقش مهمی در مبادلات این بازار ایفا کردند.

به طوری که در مجموع دیروز حدود ۵۴ میلیون برگه اوراق بهادار در میان ۴۳۰۲ نفر سهامدار جابه‌جا شد و ارزش کل ناشی از این به رقم ۳/۳۰۰ میلیارد ریال رسید، که البته این رقم در مقایسه با معاملات روز دوشنبه افت ۲۴۰ میلیارد ریالی را تجربه کرد.

این در حالی است که معاملات دیروز در غیاب پتروشیمی زاگرس، یکه‌تاز بازار در روزهای اخیر، رخ داد.

یادآور می‌شود، نماد مزبور در ابتدای معاملات دیروز به دلیل تغییر در اطلاعات سال مالی ۹۰ خود متوقف شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دیگر شرکت پتروشیمی این بازار نیز معاملات پررونقی در روز گذشته داشت؛ به طوری که هر سهم پتروشیمی مارون به‌رغم رشد قیمت اندک ۶۶/۱ درصدی و رسیدن به نرخ پایانی ۱۹ هزار و ۱۴۳ ریال، مبادله ۶/۱ میلیون سهم به ارزش ۳۱ میلیارد ریال را به ثبت رساند.

در این روز اوراق مشارکت نارنجستان نیز با خرید و فروش ۴/۸۳ میلیارد ریال از اوراق خود معاملات پرحجمی را رقم زد. همچنین اوراق اجاره امید و مشارکت توسعه نیز به ترتیب با دادوستد ۲۰ و ۸/۱۶ میلیارد ریال از برگه گواهی خود روبه‌رو شدند. این در حالی است که نماد معاملاتی اوراق گواهی سعدی به منظور پرداخت سود سه ماهه در پایان روز کاری گذشته متوقف شد. در بازار پایه نیز دو شرکت آینده‌سازان بهشت پارس و پتروشیمی امیرکبیر در صدر معاملات قرار گرفتند.

به طوری که ۳/۲ میلیون سهم بهشت پارس به ارزش ۸/۴ میلیارد ریال و ۲/۲ میلیون سهم «شکبیر» به ارزش ۷/۵ میلیارد ریال توسط سهامداران فرابورسی خرید و فروش شد.

همچنین در این بازار ۵۵ هزار سهم «فرابورس»، ۴۰ هزار سهم از نماد معاملاتی «کارگزاران بورس اوراق بهادار» و ۴۰ هزار سهم از نماد «سایر اشخاص بورس اوراق بهادار» به صورت توافقی معامله شد. در مجموع دیروز از ۵۴ نماد معامله شده در بازار ۲۴ نماد با افزایش نرخ، ۲۰ نماد با کاهش قیمت و مابقی بدون تغییر نرخ بودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×