اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌هاگزارش نمایشگاه هاماشین آلات نساجی

گزارش نمایشگاه ایتما ۲۰۱۹ ; مجله کهن

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گزارش نمایشگاه ایتما ۲۰۱۹:: مجله کهن :: بهنام قاسمی :: یک بار دیگر نمایشگاه ایتما به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش ماشین آلات نساجی در بارسلون اسپانیا در تاریخ ۲۰ لغایت ۲۶ جوا ۲۰۱۹ و در مرکز نمایشگاهی شهر بارسلون که یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی جهان می باشد بر گزار گردید.

مجله نساجی کهن نیز مانند دوره های گذشته یعنی ایتما ۲۰۰۷ مونیخ ، ایتما ۲۰۱۱ بارسلون ، ایتما ۲۰۱۵ میلان برای چهارمین بار متوالی در این نمایشگاه بی همتا غرفه گذار بود و میزبان بسیاری از بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی و فعالان صنعت نساجی جهان.

غرفه مجله نساجی کهن در نمایشگاه ایتما

غرفه مجله نساجی کهن در نمایشگاه ایتما بارسلون

قیمت بلیط ورودی نمایشگاه : حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

برگزار کنندگان نمایشگاه ایتما از آنجایی که وسواس و دقت زیادی برای فیلتر کردن بازدیدکنندگان نمایشگاه دارند یکی از بهترین ابزارها برای این کار را قراردادن هزینه ورودی می دانند که هم می تواند به خوبی و تا درصد بسیار بالایی صرفا موجب ورود متخصصین این حوزه شود و هم درآمد بسیار خوبی را نصیب آنها می کند.

طبق اعلام برگزارکنندگان از نمایشگاه امسال بیش از ۱۲۰  هزار نفر بازدید کردند که اگر با کمی اغماض فرض کنیم ۱۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند و هر نفر بلیط ورودی به ارزش ۱۲۵ یورو خریداری کند درآمدی بیش از ۱۲ میلیون یورو از محل بلیط فروشی نصیب برگزار کنندگان می شود. در تمامی درهای ورودی به شدت ورود و خروج بازدیدکنندگان و غرفه گذاران در نمایشگاه کنترل میشد و حتی بعضا با درخواست کارت شناسایی و یا پاسپورت هویت شخص صاحب کارت ورود برای جلوگیری از تقلب و استفاده یک کارت توسط چند نفر چک می شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کارت ورودی به نمایشگاه ایتما مجله کهن

حضور کمرنگ ایرانی ها و ریجکت ویزا

در این نمایشگاه حضور ایرانی ها کمرنگتر از همیشه بود و علت اصلی آن رد تعداد بسیارزیادی از ویزاهای شرکت ها و متقاضیان ایرانی توسط سفارت اسپانیا در ایران عنوان شده است. به نظر میرسد بیزینس تورهای نمایشگاه های نساجی که توسط برخی مجلات و جامعه و انجمن های نساجی انجام میشد نیز امسال چندان پر رونق نبوده و اغلب این تورها کنسل شده و یا با تعداد بسیار اندکی از متقاضیان انجام شده است. اوضاع نابسامان اقتصادی و قیمت های ارز در ایران نیز موجب شده که علاقه شرکت های ایرانی به سرمایه گذاری های جدید و خرید ماشین الات به روز و جدید نیز کاهش یابد.

بنگلادشی ها از جمله کشورهایی بودند که مانند ایرانیان به شدت با رد شدن ویزا مواجه شدند و این موجب شد بسیاری از شرکتهای حاضر از این امر اظهار ناراحتی کنند، بر خلاف ایران که شاید حداقل در شرایط حاضر خیلی برای ماشین سازان نساجی مهم نباشد ، بنگلادش یکی از بازارهای بسیار خوب است که عدم حضور بازدید کنندگان بنگلادشی یکی از ضعف های نمایشگاه بود.یکی از شرکت های ترکیه ای سازنده ماشین آلات شستشو و رنگرزی به مجله کهن گفت: بنگلادش یکی از بازارهای مهم ماست و با داشتن نزدیک  ١٠٠٠ واحد رنگرزی فعال نیاز به تعداد بسیار زیادی ماشین آلات دارند که متاسفانه در این نمایشگاه حضور ضعیفی داشتند و بسیاری از آنها با رد ویزا مواجه شدند.

 

ترک ها قدرتمند تر از همیشه

طبق اعلام نماینده برگزاری نمایشگاه ایتما در گفتگوی اختصاصی با مجله نساجی کهن بزرگترین کشورهای شرکت کننده در این رویداد به ترتیب عبارتند از : ایتالیا با ٣۶۴ غرفه گذار، چین با ٢٧۶  غرفه گذار ، آلمان با ٢٢٢ غرفه گذار ، هندوستان با ١۶٩ غرفه گذار و ترکیه با ١۶۴ غرفه گذار. بر این اساس ترکیه توانست رتبه پنجم در بیشترین تعداد غرفه گذار این نمایشگاه را به خود اختصاص دهد که نشان دهنده قدرت صنعت نساجی در این کشور در حال توسعه می باشد. همچنین تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان از کشور ترکیه بودند که این تعداد بالا بسیار قابل توجه بود و تقریبا در همه سالن ها، غرفه ها ، رستوران ها و سایر مکانهای نمایشگاه می توانستید یک یا چند نفر را در حال صحبت به زبان ترکی یا ترکی استانبولی پیدا کنید،

 

رضایت کامل غرفه گذاران از نمایشگاه و کیفیت بازدیدکنندگان

همانطور که ذکر شد کیفیت بالای بازدیدکنندگان  نمایشگاه ایتما و هدفمند بودن بازدیدها یک مزیت عالی است که باعث خوشحالی  و رضایت تمام غرفه گذاران بود. حتی در برخی موارد به سراغ غرفه هایی رفتم که در خلوت ترین و بد موقعیت ترین قسمت های سالن ها بودند و جالب اینکه با وجود عدم تردد زیاد بازدیدکنندگان به آن منطقه باز هم از کیفیت افراد کمی که از آنها بازدید کرده اند رضایت داشته و اعلام می کردند دقیقا افرادی را که می  خواستند را ملاقات کرده اند، برخی سالن های نمایشگاه به دلیل داشتن تعداد زیادی از ماشین الات در حال کار و جذابیت های خاصی که داشتند قطعا شلوغ تر و پر ازدحام تر بودند.

غرفه شرکت آتکس کو چین ارائه دهنده تکنولوژی های چاپ دیجیتال

تایوان و تکنولوژی های پیشرفته در ماشین الات نساجی

کشور تایوان یکی از  پیشتازان ساخت ماشین الات با تکنولوژی بالا در سالهای اخیر در صنعت نساجی است که به خوبی نام خود را سر زبان ها انداخته است. صادرات  ماشین الات نساجی این کشور در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است، در نمایشگاه ایتما ٢٠١٩ بیش از سی شرکت تایوانی حضور داشتند و به ارائه آخرین تکنولوژی های خود پرداختند.  در حال حاضر شرکت های تایوانی بخش عمده ای از نیازهای برندهای بزرگ دنیا نظیر آدیداس، نایکی، یونیک و … را تامین می کنند. امسال در نمایشگاه ایتما بارسلون مجله کهن میهمان ویژه کنفرانس مطبوعاتی انجمن ماشین سازان نساجی تایوان بود ، در حاشیه این کنفرانس گفتگوهای مفیدی را با مدیران این شرکت ها انجام دادیم که در شماره های بعدی مجله کهن و گزارش های بعدی در سایت مشاهده خواهید کرد.

مدیر یکی از شرکت های مهم تایوانی که موفق به ابداع سیستمی برای کاهش  پساب های نساجی و هدر رفت آب در پروسه های رنگرزی و چاپ شده است به مجله کهن و در حاشیه کنفرانس ماشین آلات نساجی هوشمند تایوان گفت : ما موفق به ابدای سیستمی شده ایم که می تواند تا هشتاد درصد ضایعات و پساب های آب کارخانجات نساجی را کاهش دهد که رقم قابل توجهی است. امروزه صنعت نساجی بزرگترین متهم آلوده سازی آب ها در جهان است. امروزه شرکت های ماشین ساز تایوانی در جهت استانداردهای صنعتی ۴ (industry 4.0)  حرکت می کنند و بحث محیط زیست و تولیدات سبز یکی از مهمترین بخش های مربوط به آن است.

کنفرانس شرکت های تایوانی در ایتما

ایتما تنها محلی برای ماشین آلات نیست

هرچند که ایتما نمایشگاه ویژه و تخصصی در زمینه ماشین الات نساجی می باشد اما شرکت های متعدد غیر ماشین ساز نیز در آن به عنوان غرفه گذار حضور می یابند. یک شرکت تولید کننده انواع پارچه از کلمبیا در مصاحبه اختصاصی با مجله کهن گفت : علت حضور ما در ایتما بازدیدکنندگان حرفه ای آن است که می توانند مشتری ما نیز باشند، اغلب بازدیدکنندگان صاحبان کسب و کارهای نساجی و تصمیم گیر هستند که برای خرید ماشین الات به نمایشگاه آمدند و می توانند یک مشترب بالقوه ما نیز باشند.

 

همچنین یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ترکیه در پاسخ به این سوال که شرکت های غیر ماشین ساز چه انگیزه ای از حضور در ایتما دارند به مجله نساجی کهن گفت: طیف بازدیدکنندگان ایتما بسیار وسیع است و ما مشتریانی را داشته ایم که در هیچ یک از نمایشگاه های قبلی ندیده ایم، مثلا در این نمایشگاه تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان از آمریکای جنوبی نظیر اروگوئه ، پاراگوئه، آرژانتین، برزیل و … را داشته ایم که در نوع خود بسیار جالب است.

اما طبق اعلام نماینده نمایشگاه ایتما به مجله کهن پنج بخش بالاترین میزان غرفه گذار را به خود اختصاص دادند که عبارتند از :

بخش تکمیل انواع کالاهای نساجی با ٣٢۵ غرفه گزار

بخش ریسندگی با ٢٨١ غرفه گذار

بخش بافندگی با ١٨٢ غرفه گذار

بخش انواع چاپ و چاپ دیجیتال با ١۵٧ غرفه گذار

بخش ماشین الات حلقوی و کشباف ١٣۶ غرفه گذار

 

اپلیکیشن و نمایشگاه ایتما

نمایشگاه ایتما ٢٠١٩ برای راحتی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان اقدام به راه اندازی اپلیکیشن اختصاصی خود نمود که در آن امکاناتی از قبیل لیست شرکت ها موجود،شماره غرفه و محصولات ارائه شده توسط آنها ، نقشه کامل سه بعدی سالن ها ، امکان فیلتر و جستجوی شرکت ها، امکان ایجاد لیست های دلخواه، مسیر یاب و … را به بازدیدکنندگان میداد. در این اپلیکیشن تعدادی هم از تمپلیت های آماده با لوگوی ایتما برای گرفتن سلفی قرارداده شده است.

اپلیکیشن نمایشگاه ایتما

شرکت های ایرانی حاضر در این رویداد

در این رویداد از کشور ایران شرکت های مجله نساجی کهن ، شرکت ماشین سازی راعی  (تولید کننده ماشین الات چله پیچی)، شرکت جولا (تولید کننده سیستم های اتوماسیون  برای دستگاه های گردباف) و شرکت رنگدانه سیرجان (تولیدکننده مواد شیمیایی و رنگدانه) حضور داشتند.  لازم به ذکر است هیچ ماشین آلات ایرانی در نمایشگاه به نمایش گذاشته نشد و شرکت ها به ارائه کاتالوگ بسنده کردند.حضور شرکت های ایرانی در ایتما به دلیل مشکلات و ضعف صنعت نساجی به صورت مقطعی است و ادامه دار و مداوم نیست و مثلا شرکتی مانند مهارت سمنان که در دوره های قبلی حضور داشت در ایتما ٢٠١٩ حاضر نبود.

نمایشگاه آی تی ام ترکیه و فرصت های تبلیغاتی بسیار زیاد در ایتما بارسلون

تبلیغات نمایشگاه ماشین الات نساجی ترکیه در سالن مسافران ورودی فرودگاه شهر بارسلون

همانطور که می دانید نمایشگاه آی تی ام استانبول به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های مربوط به ماشین آلات نساجی در جهان به شمار می رود .  برگزارکنندگان این رویداد برنامه های تبلیغاتی زیادی در حاشیه نمایشگاه ایتما داشتند که از جمله مهمترین آنها می توان به تبلیغات گسترده  محیطی در نمایشگاه ، ایستگاه های مترو و فرودگاه شهر بارسلون اشاره کرد. این نمایشگاه که دقیقا یک سال دیگر در ماه جوئن ٢٠٢٠ در استانبول برگزار می شود میزبان بسیاری  از برندهای شناخته شده ماشین ساز در صنعت نساجی جهان و منطقه خواهد بود.

تبلیغات محیطی نمایشگاه ماشین آلات نساجی استانبول در ایتما بارسلون

چهارشنبه  سوری در بارسلون

در روزهایی که نمایشگاه ایتما در حال برگزاری بود یکی از فستیواهای مهم شهر بارسلون و ایالت کاتالان اسپانیا نیز برگزار شد ، این فستیوال که بسیار شبیه چهارشنبه سوری ما ایرانی هاست از غروب افتاب روز ٢٣ جوئن آغاز و تا سحرگاه روز بعد ادامه یافت و از هر طرف صدای نارنجک های دست ساز ، انواع ترقه ، آتش بازی های هوایی و … به گوش میرسید. بسیاری از جوانان در ساحل اقدام به درست کردن آتش و شادمانی پرداختند.

مترو بارسلون

مترو و دسترسی های نمایشگاه

دسترسی به مرکز نمایشگاهی بارسلون از تمام مناطق شهر ، فرودگاه و … بسیار ساده و آسان است و می توانید با استفاده از یک یا چند خط مترو به نمایشگاه برسید. یک خط مترو مستقیما از ترمینالهای یک و دو فرودگاه به نمایشگاه حرکت می کنند. همچنین شاتل باس های رایگان بین سالن ۵، سالن ١ و  ورودی مترو افراد را جابجا می کردند.

 

غرفه شرکت وندویل نمایشگاه ایتما بارسلون

غرفه شرکت وندویل

ساعات کار ماشین آلات با صدای شیپور

در نمایشگاه در ساعات خاصی اجازه به راه اندازی ماشین آلات داده میشد. یکی از دلایل روشن کردن ماشین الات با برنامه زمان بندی شده سر و صدای زیاد و تعداد بالای ماشین الات حاضر در دستگاه ها بود که واقعا تداوم آن برای هر کسی عذاب آور بود. به همین دلیل شرکت ها به ویژه در بخش بافتندگی در ساعات معینی قادر به روشن کردن دستگاه ها بودند که شروع و اتمام آن از طریق یک صدای شیپور به همه اعلام می شد.

 

اطلاع رسانی و هدایت کم نقص

شاید اگر از نمایشگاه ایتما از نزدیک بازدید نکرده باشید و در بین غرفه های چند صد متری و سالن های عظیم با بیش از ٢٠٠ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی و بیش از ١٢٠ هزار متر مربع فضای خالص برای غرفه ها قدم نزده باشید نتوانید بزرگی واقعی این رویداد را درک کنید، اما در چنین فضای نمایشگاهی با ١٧٠٠ غرفه گذار و برند گوناگون اطلاع رسانی و هدایت بازدیدکنندگان شاید مهمترین کار ممکن باشد تا از سردرگمی ها جلوگیری شود و بازدیدکنندگان به بهترین شکل ممکن بتوانند از وقت خود استفاده کنند، در همین راستا در تمام ورودی های سالن ها نقشه ها و راهنماهای ویژه ای قرارداده شده بود و تعداد بسیار زیادی از دانشجویان اسپانیایی مسلط به زبان انگلیسی با لباس های متحد الشکل در جای جای نمایشگاه بازدیدکنندگان را برای یافتن محل ها و سالن های مورد نظر یاری می کردند.

ورودی سالن یک نمایشگاه ایتما بارسلون

نوآوری ها هنوز هم می توانند غافلگیر کننده باشند

فلسفه برگزاری چهارساله نمایشگاه ایتما که از سال ١٩۵١ آغاز شد از ابتدا تمرکز بر روی نوآوری ها و تکنولوژی های جدید بود به طوری که همه شرکت ها نوآوری های خود را در نمایشگاه ایتما برای اولین بار به نمایش می گذاشتند اما رفته رفته با گذشت زمان پیشرفت تکنولوژی و تغییرات برروی ماشین الات نساجی و بهبود سیستم ها به قدری سرعت گرفت که دیگر شرکت ها نمی توانند برای معرفی محصولات خود و برتری بر رقیب چهار سال صبر کنند و با یاری گرفتن از تکنولوژی های توسعه یافته ارتباطی امروزی و شبکه های اجتماعی و سایت ها و … به طور پیوسته مشتریان و بازار را در جریان آخرین تحولات و تکنولوژی های خود قرار می دهند اما با این حال هنوز هم برخی از شرکت ها دوست دارند از اصل غافلگیری استفاده کرده و برخی از نوآوری های پیشرفته خود را در نمایشگاه ایتما به نمایش بگذارند و یا حداقل ماشین جدید خود را در حال کار به نمایش بگذارند. از این دست نوآوری ها به وفور در ایتما بارسلون دیده شد.

بازدیدکنندگان نمایشگاه ایتما بارسلون

چاپ دیجیتال و فرمانروایی در سالن ۳

سالن سه نمایشگاه به طور کامل به تکنولوژی های چاپ و رنگ و بخش های وابسته اختصاص داشت . در این سالن تعداد بسیار زیادی از شرکت های ارائه کننده ماشین آلات پیشرفته چاپ دیجیتال مانند افی ایتالیا، میماکی ژاپن ، اتکس کو چین، آیئون آلمان، زیمر آلمان، الف ، اس پی جی هلند ، اچ پی ، اپسون و … حضور داشتند، می توان گفت تقریبا تکنولوژی های چاپ دیجیتال بخش عمده ای از بازار را از آن خود کرده و به زودی در صنعت چاپ نساجی به عنوان پادشاهی بی رقیب تاج گذاری کرده و فرمانروایی بی چون و چرای خود را رسما اعلام خواهد کرد.

دستگاه جدید شرکت افی ایتالیا

غرفه شرکت الف یکی از پیشتازان تکنولوژی های چاپ دیجیتال دنیا

 

این خبر و تصاویر به روز می شود…

 

اطلاعات بیشتر و ویدئوهای بیشتر در کانال اینستاگرام ما موجود می باشد

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×