اخبار نساجی

تغییر روش‌های فعلی تجاری ایران با قاره آفریقا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اتخاذ روش‌های جدید، باید زمینه همکاریها با کشورهای آفریقایی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صافدل بر لزوم بازنگری در نحوه استفاده از خطوط اعتباری ایران و پوشش‌های ضمانت صادرات به خصوص در حوزه کشورهای آفریقایی تاکید کرد و گفت: با اتخاذ راهکارهای جدید باید در راستای توسعه همکاری با کشورهای حوزه آفریقا تلاش کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در تسهیل روابط تجاری کشورمان با کشورهای حوزه آفریقا باید مدلی را پیدا و طراحی کرد که دیگر کشورها این مدل را اجرایی و پیاده کرده اند.

وی ادامه داد: باید در روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه آفریقا به یک مهندسی معکوس رسید و از تجربه دیگر کشورها استفاده کرد.

در این راستا، رضا توفیقی، معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه این نشست با بیان اینکه بیشتر کشورها با کشورهای حوزه آفریقا موافقتنامه تجارت آزاد امضا کرده اند گفت: جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت استفاده نماید.

وی بر سرمایه گذاری مشترک در کشورهای آفریقایی توسط تجار ایرانی تاکید کرد و افزود: با این روند می توان محصولات و کالاهای ایرانی را نیز علاوه بر کشورهای آفریقایی در کشورهای خارج از آفریقا نیز صادر کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

توفیقی با بیان اینکه در سال های گذشته مجموعه تجارت کشورمان با کشورهای آفریقایی از ۵۰۰ میلیون دلار تجاوز نکرده است اظهار کرد: در زمینه تجارت و افزایش آن باید قدرت خرید و فاصله جغرافیایی را مدنظر قرار داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×