مد و پوشاک

راه‌اندازی نخستین موزه مجازی پوشاک اقوام ایرانی در کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نخستین موزه پوشاک اقوام ایرانی به زودی راه اندازی و عکس‌هایی از نمونه لباس اقوام ایرانی در فضای مجازی نمایش داده می‌شود.

فاطمه بهرامی،عضو شواری فرهنگی دانشگاه هنر ،با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: در این موزه مجازی عکس‌های نمونه لباس اقوام مختلف ایرانی از زوایای مختلف نشان داده می‌شود، این در حالی است که تا به حال ۶ گالری و ۲۱ فضای مختلف برای نمایش نمونه لباس‌ها تعریف شده است.

به گفته این عضو شواری فرهنگی دانشگاه هنر و طراح لباس،‌ با توجه به این که تنوع لباس قومیت‌ها در ایران زیاد است جای موزه لباس اقوام ایرانی در فضای مجازی خالی است، بنابراین با راه اندازی این فضای مجازی امکان دسترسی سراسری به نمونه لباس‌ها آسان می‌شود.

وی در ادامه افزود: موزه مجازی لباس در کشورهای دیگری که تنوع کمتری نسبت به پوشش ایرانی دارند مانند ترکیه وجود دارد. بر همین اساس این موزه برای نمایش لباس‌های زنانه و مردانه و همچنین برای بچه‌ها در انواع لباس فصلی، کار و مهمانی در اقوام مختلف راه اندازی می‌شود.

عضو شواری فرهنگی دانشگاه هنر با بیان اینکه این موزه مجازی به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی خواهد شد، اظهار داشت: تا کنون برای راه اندازی این موزه مجازی از ۱۴۰ نمونه لباس عکاسی کردیم، این در حالی است که در برنامه‌ها نمایش سربند و شلوار و جوراب نیز دیده شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×