اخبار فرش ماشینی

گزارش نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۱۴

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

«حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه امسال»

به گزارش انجمن صنایع نساجی ایران، دموتکس هانوفر بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی جهانی در زمینه فرش و کفپوش است که همه ساله فعالین این صنعت را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد.

در سال جاری نیز نمایشگاه مذکور از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ ژانویه در هانوفر آلمان برگزار شد و به عنوان ویترینی از طرح‌ها و خلاقیت‌های جدید درخشید. در حدود ۱۳۵۰ شرکت از ۵۷ کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافته و به عرضه جدیدترین محصولات خود پرداختند.

همه ساله، این نمایشگاه فضایی را در اختیار صنعتگران قرار می‌دهد که به عرضه و نمایش خلاقیت‌ها و نوآوری‌های خود در زمینه بپردازند.

 

دموتکس؛ بزرگترین فضای جهانی در صنعت فرش و کفپوش‌

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نقش فرش و کفپوش در طراحی داخلی ساختمان‌ انکار ناشدنی است. این امر موجب دو چندان شدن اهمیت نمایشگاه دموتکس در تقویم صنعتگران، به ویژه صنعتگران نساجی شده چراکه قادر است چشم‌اندازی از بازار این محصولات در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده و فرصت‌های لازم برای انعقاد قراردادهای تولیدی را برای فعالان این صنعت مهیا می‌سازد.

انواع کفپوش‌ها می‌توانند در زیرمجموعه کالاهای قابل عرضه در نمایشگاه دموتکس قرار گیرند که عبارتند از فرش دستباف، فرش ماشینی، پارکت‌های چوبی، کفپوش‌های صنعتی، انواع لمینت، سنگ‌های طبیعی، سرامیک و غیره. بر این اساس، بازدیدکنندگان از این نمایشگاه می‌توانند از طیف وسیعی از جمله فروشندگان، مهندسین معماری، دکوراتورها، تجار، تولیدکنندگان و سایر متخصصین صنعتی باشند که می‌توانند با بازدید از دموتکس، چشم‌انداز روشنی از بازار انواع محصولات، آشنایی با تولیدکنندگان، مقایسه محصولات مختلف، کیفیت و قیمت‌ها و همچنین آخرین تکنولوژی و دستاوردهای این صنعت به دست آورند.

 

DOMOTEX 2014

در نمایشگاه سال جاری در حدود ۱۳۵۰ شرکت از ۵۸ کشور جهان به عنوان غرفه‌دار حضور یافتند (تعداد غرفه‌داران در نمایشگاه سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۳۲۳ غرفه‌دار بود) که بیش از ۸۵ درصد ایشان از خارج از آلمان به این کشور آمده بودند. همچنین بالغ بر ۴۵۰۰۰ هزار بازدیدکننده از بیش از ۸۰ کشور جهان، از آخرین محصولات و تکنولوژی‌های شرکت های حاضر بازدید کردند که نسبت به دوره گذشته (۳۸ هزار بازدیدکننده)، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۴، تولیدکنندگان کشور هند بیش از ۲۰ درصد از تعداد غرفه‌ها را به خود اختصاص دادند و پس از آن، کشورهای آلمان (۱۶ درصد)، چین (۱۵ درصد)، ترکیه (۹ درصد)، بلژیک (۷ درصد)، هلند (۴ درصد)، ایتالیا (۴ درصد)، ایالات متحده آمریکا، (۳ درصد)، بریتانیا (۲ درصد) و جمهوری اسلامی ایران (۲ درصد) جزو ۱۰ کشور نخست به لحاظ بیشترین تعداد غرفه در نمایشگاه سال جاری بودند. سایر کشورهای حاضر در این رویداد نیز عبارت بودند از اسپانیا، سوئیس، لهستان، فرانسه، پرتغال، کروواسی، سوئد، پاکستان، افغانستان، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، لوکزامبورگ، تایوان، مصر، یونان، اندونزی، اتریش، فنلاند، مجارستان، جمهوری کره، لیتوانی، عربستان سعودی، استونی، هنگ کنگ، موراکو، اوکراین، امارات متحده عربی، بنگلادش، مالزی، روسیه، سری لانکا، ازبکستان، آرژانین، بلاروس، بوسنی هرزگوین، بلغارستان، اسرائیل، ژاپن، ماداگاسکار، مولداوی، مغولستان، نپال، نیوزیلند، نروژ، صربستان، اسلوونی و آفریقای جنوبی که به عرضه آخرین دستاوردها و محصولات خود پرداختند.

لازم به توضیح است که از در نمایشگاه دموتکس سال ۲۰۱۴ نیز همچون سال‌های گذشته، شرکت‌های تولیدی موفق کشورمان حضوری پررنگ داشته و به نمایش توانمندی های میهم عزیزمان در عرصه بین المللی پرداختند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از مجریان نمایشگاه ۲۸ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور داشتند که عبارت بودند از: فرش مشهد، قالی سلیمان، بافندگی خاطره کاشان، ستاره کویر، شرکت تولیدی پارس، فرش الماس کویر، مرکز ملی فرش ایران، فرش مشهد اردهال، فرش آّبان، شرکت عباس نیشابوری، فرش میرحسینی، بافندگی نیکزاد، فرش آسمان آذر، فرش اوان، فرش و گلیم بشارت، فرش همای پارسیان، شرکت بوریا، شرکت دست آفرین، فرش شاهرخ، فرش ابریشم قم، فرش هاشم آخوندی، شرکت یاقوت ارغوانی، فرش زرباف خراسان، فرش کرامانیان، فرش زرگون، شرکت مهارت سمنان، فرش زرتشت و فرش برادران زیادی.

شایان ذکر است که در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۴، کفپوش‌های ماشینی پس از فرش و گلیم دستباف و پارکت های چوبی، از جمله گروه کالایی بودند که بیشترین عرضه را در این رویداد داشتند.

یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه در نمایشگاه سال جاری که برای فعالان صنایع نساجی جذابیت داشت، حضور نمایندگان شرکت‌های VAN DE WIELE و Schönherr، دو تولیدکننده عمده و مطرح جهانی در زمینه ماشین‌آلات بافت فرش ماشینی در این رویداد بود. در میان سایر تولیدکنندگان ماشین‌آلات نساجی حاضر در نمایشگاه، حضور شرکت Trützschler نیز مورد استقبال صنعتگران نساجی واقع شد.

 

سایر نمایشگاه‌های دموتکس در سال جاری

بر اساس این گزارش، مجریان نمایشگاه دموتکس، علاوه بر برگزاری این رویداد در کشور آلمان، نمایشگاه‌هایی در کشورهای چین، روسیه و ترکیه نیز برگزار خواهند نمود. بر این اساس، تاریخ برگزاری نمایشگاه دموتکس شانگهای چین از ۲۵ تا ۲۷ مارچ، نمایشگاه دموتکس مسکوی روسیه از ۱ تا ۳ آوریل و نمایشگاه دموتکس استانبول ترکیه از ۶ تا ۹ آوریل ۲۰۱۴ خواهد بود.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نمایشگاه‌های مذکور و برنامه‌ریزی جهت حضور از آن‌ها، می‌توانند با شرکت فوژان راهبران، نماینده انحصاری نمایشگاه دموتکس در ایران تماس حاصل نمایند.

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×