اخبار فرش ماشینی

گزارش نمایشگاه Heimtextil 2008

Heimtextil که بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی تجاری منسوجات خانگی است این بار نیز در روزهای آغازین سال ۲۰۰۸ میلادی، توسط شرکت نمایشگاهی Messe Frankfurt در فرانکفورت آلمان گشایش یافت تا پذیرای تولیدکنندگان، تجار، متخصصین، اساتید، طراحان و علاقه مندان به صنعت منسوجات خانگی باشد.

 Image

 این نمایشگاه که از ۹ تا ۱۲ ژانویه دایر بود، توانست ۲۸۴۴ غرفه گذار را از ۶۵ کشور جهان به خود جذب نماید. آمار ۸۴ درصدی غرفه گذاران خارجی (۲۳۷۶ غرفه)، حاکی از قدرت بالای این نمایشگاه در جذب شرکت های خارجی از سراسر دنیا و به ویژه قاره اروپاست، چرا که ۵۷% غرفه گذاران را شرکت های اروپایی تشکیل داده بودند و تنها ۳۹% غرفه گذاران به شرکت های آسیایی اختصاص داشت. لازم به ذکر است که در سال گذشته ۲۸۶۳ غرفه گذار از ۶۸ کشور جهان در نمایشگاه مذکور شرکت کرده بودند.‌

 Image

کشورهای اروپایی که با بیشترین تعداد غرفه در Heimtextil امسال حضور یافتند، عبارت بودند از آلمان (با ۴۶۸ شرکت کننده)، ترکیه (۱۸۰)، ایتالیا (۱۵۵)، فرانسه (۱۰۲)، اسپانیا (۹۳)، بلژیک (۸۷)، کشورهای اسکاندیناوی (۸۲) و پرتقال (۷۷). در میان کشورهای آسیایی نیز هند (۳۸۹)، چین (۳۰۹) و پاکستان (۱۶۲) مهم ترین شرکت کنندگان در این نمایشگاه بودند. پرتقال، ایتالیا و آلمان سه کشور پیشرو در زمینه تولید منسوجات خانگی پیشرفته شناخته شدند.

 Image

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

امسال ۸۶۳۷۸ بازدید کننده از ۱۲۵ کشور مختلف برای بازدید از این نمایشگاه به فرانکفورت رفتند که ۶۴% آنان (۵۵۴۷۶ نفر) را بازدید کنندگان خارجی (خارج از آلمان) تشکیل می دادند. در میان بازدیدکنندگان خارجی، ایتالیا، کشورهای اسکاندیناوی، اسپانیا، یونان، چین، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ترکیه، هلند، بلژیک، لهستان و هند به ترتیب بیشترین استقبال را از این نمایشگاه به عمل آوردند.

 Image

متأسفانه از کشور ما حتی یک شرکت هم در این نمایشگاه به عنوان غرفه گذار حضور نداشت و تعداد بازدیدکنندگان ایرانی هم چشمگیر نبود. شایان ذکر است که مجله صنعت کهن به عنوان یکی از همکاران مطبوعاتی نمایشگاه مذکور در پوشش خبری این رویداد همکاری داشت.

Image

متن کامل این گزارش را می توانید در شماره آینده مجله صنعت کهن بخوانید.

——————————-
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

جهت دریافت آخرین خبرها و به روز ترین نمایشگاه های نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×