اخبار نساجی

ورود سازمان حمایت به بازار ارز/ بررسی تخلف‌ها خارج از نوبت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ورود سازمان حمایت به بازار ارز/ بررسی تخلف‌ها خارج از نوبت

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد که این سازمان وارد موضوع تخلفات احتمالی ارزی شده است.

سید جواد تقوی با اعلام این‌که موضوع ارز از دو جنبه مورد بازرسی سازمان قرار می‌گیرد، گفت: در یک بخش ادعا شده که عده‌ای ارز را با قیمت مرجع از دولت گرفته‌اند اما به جای واردات با آن، همان ارز را در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

وی افزود: در بخش دیگری ادعا شده که افرادی با ارز مرجع کالاهایی را وارد کرده‌اند و آن کالاها را با معادل ارز آزاد به فروش رسانده‌اند.

تقوی ادامه داد: یک بدنه کارشناسی برای این دو موضوع ادعایی طراحی شده و هر دو موضوع را به‌طور جدی بررسی می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین با اعلام اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پرونده متخلفان ارزی را خارج از نوبت بررسی می‌کند، گفت: سازمان از زمانی که نوسانات نرخ ارز حادث شد کار خود را در این حوزه شروع کرده و پرونده‌هایی را از تخلفات صورت گرفته در دست بررسی دارد که خارج از نوبت به آنها رسیدگی می‌کند.

تقوی همچنین تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های ارسالی بانک مرکزی و ثبت سفارش های رسمی در مواقعی که افراد ارز مرجع دریافت کرده باشند، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ورود پیدا کرده و پایه کارشناسی قیمت و توزیع کالای آنها در شبکه رسمی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه فاصله قیمت ارز رسمی و غیر رسمی بیشتر از حد انتظار است سازمان به این حوزه ورود پیدا کرده تا کسانی که ارز مرجع دریافت می‌کنند به تعهدتشان عمل کنند و کالا را بر مبنای ارز تخصیصی و شبکه رسمی که تعریف می شود عرضه کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×