اخبار نساجی

پیش‌فروش ۱.۱میلیون بلیت نوروزی قطار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پیش‌فروش ۱.۱میلیون بلیت نوروزی قطار

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌فروش یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار بلیت نوروزی قطار تا صبح امروز گفت: هر آژانسی که در فروش بلیت تخلف داشته باشد را بدون هیچگونه اغماضی تعطیل می‌کنیم.

عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با فارس درخصوص پیش‌فروش بلیت قطار برای ایام نوروز، اظهار داشت: تا صبح امروز یک میلیون و یکصدهزار بلیت نوروزی قطار به فروش رفته است.

مدیرعامل راه‌آهن خاطر‌نشان کرد: همچنین ۲۴۰ هزار بلیت به صورت روز فروش است و بقیه بلیت‌ها در مسیر‌های مختلف نیز در این ایام به فروش می‌رود.

* مشکلی به نام قطار‌های یک‌سرخالی در نوروز

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ایام نوروز اغلب سفرها یک سره است، تصریح کرد: ‌از حدود ۲۷ اسفند به بعد اغلب تهرانی‌ها از تهران خارج می‌شوند ضمن آنکه از ۱۱ فروردین ۱۳۹۱، اغلب به تهران بازمی‌گردند که در بین این تاریخ‌ها قطارها مسافران کمتری دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در تاریخ‌های میانی نوروز از هر دو طرف مبدأ و مقصد مسافر کاهش می‌یابد که در برخی از موارد قطارها یک سر خالی هستند.

* اعمال‌ محدودیت‌های خاص برای جلوگیری از تخلف آژانس‌ها در فروش بلیت

مدیر عامل راه‌آهن ‌در خصوص نظارت بر نحوه فروش بلیت و عملکرد صحیح آژانس‌ها در پیش‌فروش خاطر‌نشان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سالانه در چند گام برنامه‌های نظارتی برای نظارت بر عملکرد آژانس‌ها در فروش بلیت دارد.

صاحب‌‌محمدی اضافه کرد: در این راستا امسال سهم پیش فروش بلیت از طریق اینترنت به ۲۵ درصد افزایش یافت که همین امر موجب کاهش برخی از تخلفات در فروش بلیت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اما همگان امکان خرید بلیت از طریق اینترنت را ندارند بنابراین کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت ۲۵ درصدی فروش بلیت قطار از طریق اینترنت‌ به فروش رفت و مازاد آن به سیستم پیش فروش حضوری منتقل شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه محدودیت‌های برای فروش بلیت منظور کرده‌ایم، توضیح داد: کسانی که برای خرید بلیت مراجعه می‌کنند طبیعتاً‌ باید دارای کارت شناسایی و شناسنامه باشند ضمن آنکه به هر نفر با ارائه شناسنامه تنها تعداد محدودی بلیت ارائه می‌شود و این فروش سقف دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه براین نظارت بر آژانس‌ها تقویت شده است، گروه‌های محسوس و نامحسوس به آژانس‌های فروش بلیت نظارت دارند و مدام سرکشی می‌کنند ضمن آنکه از طریق سیستم مرکزی بر سیستم فروش بلیت “آنلاین دو” نظارت وجود دارد.

صاحب‌محمدی خاطر‌نشان کرد:‌ همچنین از سوار شدن افراد با بلیت‌های غیر همنام به قطار جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر‌نشان کرد:‌ وضعیت فروش بلیت هر روز در حال بهبود است اما دستیابی به مطلوبیت ۱۰۰ درصدی زمان بر بوده که سعی می‌کنیم هر روز مطلوبیت را افزایش دهیم.

صاحب‌‌محمدی اضافه کرد: هر کدام از مسافران و متقاضیان در صورت مواجهه با هرگونه تخلف در مورد نحوه فروش بلیت قطار و نیز برای ارائه پیشنهادات خود، می‌توانند با سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۰۰ اطلاع‌رسانی را انجام دهند.

* آژانس‌های متخلف را بدون هیچ اغماضی تعطیل می‌کنیم

مدیرعامل راه‌آهن تأکید کرد: اینجانب هرگونه تخلفی که از آژانس‌ها محرز شود، بدون هیچگونه اغماضی آن دفتر را تعطیل می‌‌کنم.

صاحب‌محمدی خاطر‌نشان کرد:‌ در این باره هیچ ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و قانون به طور جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ ما معتقدیم در آژانس‌های فروش بلیت قطار نباید حتی یک تخلف هم صورت گیرد و باید حق به حق‌دار برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×