اخبار نساجی

طیب نیا: برنامه هایی در حوزه مالیاتی برای سرعت فعالیت های اقتصادی تدوین شده است

 

امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در حوزه مالیاتی برای تشویق سرمایه گذاران و سرعت فعالیت های اقتصادی برنامه هایی تدوین شده است، گفت: بازار سرمایه بزودی صاحب آرامش خواهد بود.

علی طیب نیا روز یکشنبه در حاشیه بیست و چهارمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با حضور در جمع خبرنگاران اضافه کرد: دولت به دنبال سرکوب یا پایین نگه داشتن قیمت ها نیست بلکه هر واحد اقتصادی با توجه به فعالیت های خود با تعدیل هایی روبه رو خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از آنجا که بانک ها به دلیل نداشتن سرمایه قادر به پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیستند، دولت درصدد است تا با وصول مطالبات سیستم بانکی از بدهکاران کلان، امکان ارائه تسهیلات از سوی بانک ها را فراهم کند.

البته دولت نیز بدهی های خود را به نظام بانکی پرداخت خواهد نمود تا سیستم بانکی قادر به ارائه تسهیلات بیشتر به فعالان اقتصادی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درباره التهابات این روزهای بازار سرمایه، افزود: بازار سرمایه، بازاری است که نسبت به مسائل روانی موجود در جامعه بسیار حساس است اما باید یادآور شوم که فعل و انفعالات بازار سرمایه بی ثبات بوده و به هیچ عنوان تاثیری بر فعالیت سرمایه گذاران در این بازار بوجود نمی آورد.

وی با بیان اینکه شواهد و بررسی فعالان اقتصادی از نظام فعلی اقتصاد نشان از پویایی بازار سرمایه دارد، گفت: تغییرات اخیر بی ثبات بوده و تاثیری در بازار سرمایه نمی گذارد و سرمایه گذاران به راحتی می توانند در این بازار فعالیت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اظهارات یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه بودجه سال ۹۳ دولت حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد به منابع درآمد حاصل از فروش نفت اختصاص دارد، اظهار داشت: مشکل وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی معضلی ریشه دار است که طی شش یا یک سال برطرف نخواهد شد اما دولت تدبیر و امید در جهت گیری های بلندمدت خود قصد دارد حجم وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

طیب نیا اضافه کرد: دولت درصدد است تا هزینه های جاری خود را از سایر درآمدها شامل حوزه مالیاتی و فعالیت های اقتصادی تامین کند.

به اعتقاد وی، دولت در بخش مالیاتی طرح جامعی را اجرا خواهد کرد که امید است با این طرح جایگاه مالیات در تامین هزینه های دولت تا حد قابل توجهی پررنگ شود.

وی با اشاره به بحث انتقال هزینه های مالیاتی از تولید به مصرف، جلوگیری از فرار مالیاتی را یکی از برنامه های دولت برای تامین هزینه های جاری خود ذکر و تصریح کرد: دولت به دنبال افزایش نرخ مالیات نیست بلکه قصد دارد تا با تدوین طرح جامع مالیاتی راه های فرار مودیان از پرداخت مالیات را پیش بینی کند.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: مالیات دهندگان باید براساس درآمد واقعی خود مالیات ها را پرداخت نمایند.

وی درباره برنامه های حمایتی دولت تدبیر و امید از بخش تولید که این روزها در اجرای فاز دوم هدفمند یارانه ها با مشکلات متعددی روبه رو شده است، اظهار داشت: دولت به دنبال آن است تا حمایت های خود را از واحدهای تولیدی که استفاده بهینه و موثری از انرژی و بهره وری می کنند، افزایش دهد.

طیب نیا با تاکید بر اینکه حمایت دولت از بخش تولید به صورت عام و هدفمند خواهد شد، تصریح کرد: ملاک هایی از جمله افزایش کارایی واحدهای تولیدی از منابع انرژی جزء برنامه های دولت است البته در کنار این موضوع تامین مالی واحدهای تولیدی نیز از طریق پرداخت تسهیلات نیز در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×