اخبار فرش ماشینی

فرش های LED حاصل همکاری فیلیپس و کمپانی دسو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

فیلیپس با همکاری شرکت هلندی دسو Desso فرشی مجهز به لامپهای ال ای دی را تولید میکند. با استفاده از این فرش میتوان هر نوع فضای کف زمین را به یک آرایه چراغانی قابلسفارش تبدیل کرد.

این پروژه که قرار داد همکاری آن در ماه نوامبر ۲۰۱۳ بین دوشرکت هلندی فیلیپس و دسو به امضاء رسیده است گفته میشود، این سامانه شامل لایهای از ال ای دی در زیر یک فرش انتقال نور ویژه است که به آن تا زمانی که روشن نیست، ظاهری مانند یک فرش معمولی میدهد.

با درخشیدن مجزای هر یک از این ال ای دی ها، فرش مزبور را میتوان برای نمایشدادن پیغامهای مهم، جهتها یا دیگر اطلاعات درست مانند یک بیلبورد الکترونیکی، برنامهریزی کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هدف از انجام این پروژه جایگزینکردن چراغهای راهنمای معمولی در مناطق با حجم تردد بالا مانند فرودگاهها، با این فرش درخشان است.  فیلیپس و دسو مدعیاند سیستم نوردهی پیشنهادشده، توجه مردم را آسانتر جلب میکند، زیرا بسیاری از افراد هنگام راهرفتن به پایین نگاه میکنند.  برای  این نوع فرش کاربردهای بسیار زیادی را می توان متصور شد که در آینده ای نزدیک در اغلب مکان های عمومی مانند هتل ها ، فرودگاه ها ، هواپیماها و … نصب خواهد شد.

آقای “الکساندر کلوت” مدیر عامل شرکت فرش دسو در این باره می گوید : ” ما می دانیم که امروزه مردم بیش از ۸۰ درصد وقت خود را در بیرون از خانه مانند محل کار، رستوران، مراکز تفریحی و … می گذرانند بنابراین توجه به محافظت و مراقبت از آنها بسیار مهم است. ما در این پروژه قصد داریم حداکثر آرامش و راحتی را برای مشتریان و مردم در مکان های عمومی و پر تردد مانند فرودگاه ها و … فراهم آوریم. برای ما افتخار بزرگی است که با شرکت فیلیپس در این پروژه همکاری می کنیم و امیدواریم با ارائه این تکنولوژی به طور صنعتی به بازار مصرف تحولی را در صنعت فرش و نیز ارائه خدمات به مردم و مشتریان ایجاد کنیم. “

زمانی که فرش پیغامی را نمایش نمیدهد، میتواند برای ارائه فضایی متمایز به اتاق به ملایمت بدرخشد.  فرش حاصل در تنوعی از رنگها، اشکال، اندازهها و برای هر نوع فضایی عرضه خواهد شد.

دسو و فیلیپس امیدوارند این فناوری به متخصصان دکور ابزاری جدید برای کار به هنگام طراحی یک اتاق عرضه کند. آنها به دنبال نصب فرش ال ای دی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا هستند و نام واقعی محصول خود را تا سال ۲۰۱۴ فاش نخواهند کرد.

منبع : شماره ۲۲ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×