اخبار نساجی

برداشت پنبه از مزارع استان سمنان آغاز شد

 

برداشت پنبه از مزارع استان سمنان آغاز شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت پنبه از مزارع زیر کشت این محصول در استان خبر داد.

سیدامیر رضوی افزود: برداشت به صورت دستی از قریب چهار هزار هکتار از مزارع پنبه این استان که بیش از ۹۵ درصد آن در دو شهرستان گرمسار و آرادان قرار دارد در حال انجام است.

وی گفت: به طور متوسط از هر هکتار اراضی زیر کشت دو و نیم تن محصول برداشت می شود و تولید پنبه در مزارع این استان امسال قریب ۱۰ هزار تن پیش بینی می شود.

رضوی در خصوص خرید محصول پنبه نیز گفت: سه کارخانه تصفیه پنبه در شهرستان های گرمسار و آرادان وجود دارد که محصول برداشت شده را از کشاورزان خریداری می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم محصول پنبه ۲۲ هزار ریال است که در صورت خریده نشدن توسط بخش خصوص، خرید آن تضمین شده است و در حال حاضر محصول پنبه برداشتی در استان سمنان بیشتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

رضوی گفت: برای کشت پنبه در سال جاری حدود ۹۳ تن بذور پنبه و ۶۴۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع شد و برای توسعه مکانیزاسیون، دو هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع به صورت ردیفکار کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: برای تامین بذور مورد نیاز کشت پنبه در استان ۲۶۵ هکتار از مزارع برای تکثیر بذر در نظر گرفته شد و برآورد می شود ۴۰۰ تن بذر استحصال شود که ضمن تامین نیاز این استان نیمی از آن به سایر استانهای کشور ارسال می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×