اخبار نساجیگزارش نمایشگاه ها

فابتکس (FABTEX): نمایشگاه نساجی و مد گرجستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه نساجی و مد فابتکس گرجستان در تاریخ ۷-۵ مهرماه ۱۴۰۳ در شهر تفلیس توسط شرکت نمایشگاهی ترکیه ای Kuzeyexpo برگزار خواهد شد. همانطور که می دانید گرجستان کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا است که موقعیت بسیار استراتژیکی آن برای هر سرمایه گذاری جذاب است. این کشور در تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد و از غرب به دریای سیاه محدود می شود. پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است.

خدمات بانکی در گرجستان یکی از بهترین و سریع ترین خدمات در جهان است. اکثر بانک های گرجستان دارای خدمات بانکداری آنلاین و برنامه های تلفن همراه هستند که برای خدمات از راه دور بسیار راحت و مفید هستند.

گرجستان با قراردادهای تجاری ویژه (STAs) و موقعیت ژئوپلیتیک استراتژیک خود یک کشور کلیدی است که دسترسی به بازار ۹۰۰ میلیون نفری را راحت می کند.

مزایای کشور گرجستان در بخش نساجی و پوشاک

گرجستان دارای تاریخ غنی در بخش پوشاک و نساجی است که به دوران شوروی باز می گردد، زمانی که این کشور یکی از توسعه یافته ترین مناطق در تولید نساجی و پوشاک در مقایسه با سایر کشورها بود. گرجستان بازاری در حال رشد در زمینه صنعت نساجی و پوشاک دارد. مارک های جدید تولید پوشاک گرجستان در حال ورود به بازار هستند و تقاضا برای پوشاک و منسوجات سال به سال در حال افزایش است.

سهم صادرات بخش نساجی و پوشاک گرجستان: ۹۹.۸۷ میلیون دلار آمریکا (به میلیون)

سهم واردات بخش نساجی و پوشاک گرجستان: ۳۶۹.۲۲ میلیون دلار آمریکا (به میلیون)

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات نساجی و پوشاک گرجستان: بخش بازار نساجی گرجستان محصولات را عمدتاً به ترکیه صادر می کند با ۶۹.۸۹ میلیون دلار سهم بازار صادراتی (۶۹.۹۸٪)، ایتالیا ۶۹.۸۹ میلیون دلار سهم بخش صادرات (۶۹.۹۸٪)، ارمنستان ۷.۲۶ میلیون دلار سهم صادرات (۷.۲۷%)، ایران، ۶.۲۴ میلیون دلار درصد بازار صادرات (۶.۲۵%)، آلمان ۲.۹۷ میلیون دلار سهم صادرات (۲.۹۸%).

واردات منسوجات و پوشاک گرجستان از سایر کشورها: ترکیه حدود ۱۶۴.۲۹ میلیون دلار با سهم واردات (۴۴.۵%)، چین حدود ۶۲.۸۷ میلیون دلار با سهم واردات (۱۷.۰۳%)، ایتالیا حدود ۲۵.۸۵ میلیون دلار با سهم واردات (۷%)، اسپانیا حدود ۲۰.۷۶ میلیون دلار با سهم واردات (۵.۶۲%)، آلمان حدود ۱۳.۱ میلیون دلار با سهم واردات (۳.۵۵%).

گرجستان پوشاک برای برندهای بین المللی از جمله Tommy Hilfiger، Zara، Moncler، Marks & Spencer، Koton، Puma، Mexx، Next، George، Miss Etam، Lotto، Per Una، Autograph، Lebek، Hawes & Curtis، Dainese، Primark و غیره تولید می کند. این دستاوردها راه های جدیدی را برای نساجی کشور باز کرده است و با این کار صنعت نساجی و پوشاک گرجستان در حال حاضر سفر موفقی را آغاز کرده است.

سرمایه گذاران بین المللی، که علاقه مند به کاهش هزینه نیروی کار، زمین ارزان، هزینه های انرژی پایین، ارتباطات خوب حمل و نقل، محیط تجاری جذاب هستند قطعا شروع به سرمایه گذاری در بخش پوشاک گرجستان خواهند کرد. برای سرمایه گذاران هزینه های تولید پایین نیز بسیار جذاب است. در گرجستان لینک حمل و نقل خوب به کشورهای CIS، اروپا و آسیا وجود دارد.

گرجستان با ترکیه و کشورهای مستقل مشترک المنافع (روسیه، اوکراین، قزاقستان و غیره) FTA (توافقنامه تجارت آزاد) دارد.

DCFTA (موافقتنامه تجارت آزاد عمیق و جامع) با اتحادیه اروپا در ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴، موافقت نامه GSP با ایالات متحده آمریکا، نروژ، سوئیس، کانادا، ژاپن به امضا رسید.

گرجستان عضو سازمان تجارت جهانی است.

با توجه به ثبات سیاسی، چارچوب قانونی محکم، مالیات نسبتاً پایین شرکت ها، موقعیت جغرافیایی خوب (گرجستان کوتاه ترین مسیر حمل و نقل از اروپا به آذربایجان، ارمنستان، ایران و کشورهای آسیای مرکزی را دارد)، کارآفرینی قوی و در دسترس بودن نیروی کار ماهر کم هزینه، گرجستان مقصد بسیار مورد علاقه برای سرمایه گذاری در نساجی است.

از آنجایی که هزینه های پارچه و سایر نهاده های مورد استفاده در تولید پوشاک آماده بالاست، این محصولات بیشتر از خارج از کشور وارد می شوند.

گرجستان یک بازار بالقوه مهم برای پارچه و سایر نهاده های مورد استفاده در تولید پوشاک آماده است.

پروفایل نمایشگاه: 

پارچه ها
الیاف، نخ و مواد اولیه
پشم، ابریشم، توری، گلدوزی
پارچه های چاپ شده
پارچه های رنگی-بافته-پیراهن
پارچه های جین
اکسسوری های نساجی مانند دکمه ها، زیپ ها
چاپ دیجیتال
طراحان
ماشین آلات نساجی
منسوجات خانگی

جهت رزرو غرفه با ما تماس بگیرید:

whatsapp icon

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×