اخبار نساجی

بخشودگی۳۶۰ میلیارد تومانی بدهی صنعتگران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استانی که روزیکشنبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد بر انعکاس مناسب فعالیت‌های وزارتخانه و سایر دستگاه‌های متولی در بخش تولید و صنعت از سوی روابط عمومی‌ها تاکید شد.

همچنین از تدوین و تهیه کارنامه ۳ساله فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید برای مطالعه و آشنایی بیشتر نخبگان و گروه‌های تاثیرگذار با فعالیت دولت یازدهم خبر داده‌شد.

علی یزدانی، رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در گردهمایی مدیران روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های استانی با اشاره به سخن رییس‌جمهوری مبنی‌بر اینکه فضای رسانه، فضای ثانیه‌ها است، اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک انباشتی از موضوعات است و اهمیت دادن به موضوع رسانه، وظیفه مدیران روابط عمومی است. اگر به این موضوع توجه نداشته باشید در توسعه صنعتی کشور اتفاقی نمی‌افتد.

یزدانی افزود: ۹۶درصد صنایع کوچک کشور در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و به همین منظور شهرک‌ها و سازمان صنایع کوچک از سال ۸۴ براساس قانون ادغام شد. به گفته وی، وجود ۹۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب، ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی درحال بهره‌برداری، ۲۴۰ شرکت خدماتی، ۹ منطقه ویژه اقتصادی، ۳۸۸ خوشه صنعتی و بیش از ۸۰هزار واحد صنعتی کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نشان‌دهنده اهمیت موضوع صنایع کوچک و محدوده وظایف مدیران روابط عمومی و سایر مسئولان سازمان صنایع کوچک است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: کره‌جنوبی چهارمین قدرت اقتصادی آسیا و یازدهمین قدرت اقتصادی دنیا است که بیش از ۹۹درصد صنایع آن کوچک و متوسط و بیش از ۵۵درصد ارزش تولیدات صنعتی آن در صنایع کوچک است، اما در ایران حدود ۱۰درصد تولیدات صنعتی را صنایع کوچک برعهده دارند همچنین بیش از ۸۸درصد اشتغال کشور کره‌جنوبی در صنایع کوچک است. بنابراین موضوع راه‌اندازی واحدهای راکد یکی از مباحث مهم در صنایع کوچک و متوسط است.

یزدانی با اشاره به اینکه ۵۸درصد تعطیلی واحدها در شهرک‌های صنعتی مربوط به دولت قبل بوده است، ادامه داد: تهیه گزارشی از تعداد واحدهای صنعتی تعطیلی که احیا می‌شود برعهده مدیران روابط عمومی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین تهیه گزارش از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ۴۰هزار نفر در برنامه هر سال و آموزش ۱۰۰هزار نفر براساس تفاهمنامه با سازمان فنی و حرفه‌ای برعهده مدیران روابط عمومی است که باید مستندسازی شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ بنگاه تجاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد و برای نخستین‌بار تفاهمنامه تامین مالی از طریق فرابورس در سازمان صنایع کوچک امضا شد که باید اطلاع‌رسانی شود. تاکنون ۵۵ شرکت معرفی و ۱۰درصد آنها پذیرش شده است.

یزدانی افزود: بخشودگی ۳۶۰میلیارد تومان از ۴۰۰میلیارد تومان بدهی صنعتگران یکی از کارهای بزرگ در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط است که از سوی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد.

وی با اشاره به پرهیز از جناح‌گرایی و رفتار حزبی در تعامل با رسانه‌ها، بیان کرد: موضوع HSEE یکی از چالش‌های اصلی در صنایع کوچک است که باید به آن پرداخته شود. پاسخگویی در حداقل زمان با استدلال و منطق باید در راس امور باشد. رییس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران تاکید کرد: باید از سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صیانت شود. زنان کارآفرین و جوانان مبتکر باید به‌عنوان حفظ سرمایه اجتماعی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی حمایت شوند.

یزدانی گفت: فعالیت سازمان صنایع کوچک برمبنای درآمد – هزینه است. بنابراین برای انجام برنامه‌های ماموریتی روابط عمومی‌ها باید اعلام بودجه کنید تا از محل بودجه داخلی تامین شود.

تعامل با رسانه و تشکل‌ها، مهم‌ترین وظیفه مدیران روابط عمومی

غلامرضا دیوسالار، مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی و در جلسه با مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور اظهار کرد: روابط عمومی در شهرک‌های صنعتی وظایف بسیاری ازجمله پاسخگویی در حداقل زمان را برعهده دارد و باید برای انجام امور خود برنامه‌های از پیش تعیین شده داشته باشد.
مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به حضور مدیران روابط عمومی در تمام جلسه‌ها، همایش‌ها و سمینارهای مرتبط ادامه داد: تعامل با رسانه‌ها و روابط عمومی شهرک‌ها و تعامل با تشکل‌ها و «ان‌جی‌او»های خصوصی از دیگر وظایف مدیران روابط عمومی در شرکت شهرک‌های صنعتی است.

بازار، چالش اصلی صنایع کوچک

منوچهر طاهایی، مشاور و سخنگوی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور گفت: در بخش تولید مشکلی نداریم به‌طوری‌که تولیدات داخلی در انبارها انباشته است. مشکل اساسی در بازار مصرف است و باید با همکاری همه اقشار جامعه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را گسترش دهیم.

وی با بیان اصلاح الگوی مصرف کالای مورد نیاز خانوارها گفت: طرح حمایت از کالای ایرانی به‌ویژه صنایع کوچک و راه‌اندازی کمپین حمایت از تولیدات داخلی با کمک بانوان کارآفرین می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات تولید و روان‌سازی بازار مصرف کالای ایرانی باشد.

وی به نقش تاثیرگذار مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان یک چهره بین‌المللی در عرصه تولید و صنعت کشور اشاره و تصریح کرد: در دوره ۳ساله تصدی ایشان در وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد بخش صنعت از منفی ۱۲درصد به مثبت ۴/۲درصد رسید و زنجیره تولیدات فولاد، مس و آلومینیوم تکمیل شد. وی با تاکید بر لزوم انعکاس مناسب فعالیت‌های وزارتخانه و سایر دستگاه‌های متولی در بخش تولید و صنعت از سوی روابط عمومی‌ها، از تدوین و تهیه کارنامه ۳ساله فعالیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید برای مطالعه و آشنایی بیشتر نخبگان و گروه‌های تاثیرگذار با فعالیت دولت یازدهم خبر داد.

طاهایی تقویت نشاط و امید در جامعه و بازتاب درست دستاوردهای دولت را که درواقع دستاورد انقلاب به شمار می‌رود، از مهم‌ترین اهداف روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: اجرای طرح‌های «همیار تولید» و «شبکه ایران کالا» با هدف معرفی و حمایت از تولیدات ایرانی در همین راستاست.

توجه به افکار عمومی یک اصل جدانشدنی از سیاست

ناصر بزرگمهر، مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با اشاره به حضور در جلسه مشابه در ۳سال پیش اما با حضور تمام مدیران روابط عمومی زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باور ندارم که روابط عمومی‌ها به تنهایی بتوانند کاری انجام دهند و باید تمام مدیران و روسای سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت را جمع و برای آگاهسازی آنها در انجام وظایف روابط عمومی‌ها اطلاع‌رسانی کرد.

بزرگمهر با اشاره به آشنایی مدیران روابط عمومی‌ها به دانش عمومی گفت: مدیران ما و مسئولان که در مقام بالاتر هستند از این دیدگاه‌های ارتباطی اطلاعی ندارند. مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد روابط عمومی در سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران به جایگاه مطلوبی دست یابد.

وی در توضیح نمایشی جایگاه روابط عمومی گفت: صحنه بهشت است و بازیگران آن آدم و حوا هستند. سیب روابط عمومی است. روابط عمومی قصه‌ای پیچیده نیست و با یک سلام شروع و با یک لبخند شکوفا می‌شود. هرچند ده‌ها تعریف از روابط عمومی وجود دارد اما پیشنهاد می‌کنم تعریف‌های علمی روابط عمومی را خوانده و با تلفیق تجربه‌های خود، امور مربوط روابط عمومی را عاطفی دنبال کنید.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حاکم شدن حاشیه‌ها بر وظایف روابط عمومی‌ها افزود: سنجش افکار عمومی، تبلیغات، ارائه نظر به مدیران، تولید و نشر خبر و… از وظایف اصلی است.

بزرگمهر ادامه داد: حکایت امروز جهان بر اصول روابط عمومی شکل دیگری به خود گرفته است. روابط عمومی از اصول مبنایی یک سازمان سرچشمه می‌گیرد که رمز بقا و پیشرفت سازمان را دربردارد. همچنین اندیشیدن به وظایف و مسئولیت‌های هر فرد در سازمان در قبال جامعه و غفلت نکردن از وظایفی که سازمان بر مبنای آن احداث شده مهم‌ترین اصل است.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: روابط عمومی با همان امکاناتی که در اختیار دارد رافع موانع است و این همان بخشی است که نعمت‌زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت بارها بر آن تاکید کرده است. بنابراین هر بنگاه کوچک صنعتی و اقتصادی باید با بهره‌گیری از دانش روابط عمومی با جامعه ارتباط برقرار کند.

بزرگمهر با اشاره به نیاز و تاثیرگذاری در بخش اطلاع‌رسانی و تبلیغات گفت: رسانه و روابط عمومی به هم گره خورده است. در جامعه امروز پاسخگویی و توجه به افکار عمومی یک اصل جدانشدنی از سیاست است. مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نام‌گذاری قرن ۲۱ به‌عنوان «عصر ارتباطات» اظهار کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب تاکید داشت که کارهای کوچک خود را به مردم بگویید. امروز نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی بر اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده تاکید دارند زیرا هرجایی که کار است باید کارنامه‌ای وجود داشته باشد.

بزرگمهر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید با قصد شفاف‌سازی و جلوگیری از ارتباط نامعقول روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها طرح رتبه‌بندی نشریات را اجرا کرد تا همه از کیفیت و کمیت رسانه‌های مکتوب با خبر باشند.

وی با اشاره به وجود نزدیک به ۷ هزار روزنامه و نشریه دارای پروانه در کشور ادامه داد: اکنون ۲۵۰ روزنامه در حال چاپ است.

توجه به دنیای مجازی و فناوری برتر، واقعیت جامعه امروز است. اکنون در هر دقیقه ۷۲ ساعت فیلم روی یوتیوب آپلود و در هر دقیقه ۲۰۰میلیون ایمیل در جهان ارسال می‌شود.
مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روابط عمومی‌ها با استفاده از دنیای مجازی می‌توانند گفتمان‌سازی کنند.

ورود مردم به شهرک‌های صنعتی و خرید مستقیم کالای داخلی

سونیا پوریامین، مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استانی اظهار کرد: زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در میزان تولید ناخالص ملی سهم ۲۸درصدی دارد.

همچنین در سایه فعالیت‌های این وزارتخانه در سال ۹۳ شاهد رشد ۳درصدی اقتصاد بودیم که حدود ۲درصد آن سهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: بخش صنعت در ۵ ماه اخیر ۴/۲درصد رشد داشته که در مدت مشابه سال قبل این آمار ثابت بوده است. پوریامین با تاکید بر تسلط مدیران روابط عمومی شرکت شهرک‌های استانی بر ۱۲ سیاست اقتصاد مقاومتی، افزود: این تسلط برای برنامه‌ریزی در امور اجرایی لازم است. همچنین برونگرایی و تعامل با جهان در زمینه‌های علمی، فناوری، منابع، سرمایه، توسعه صادرات و… ضروری است.

مشاور رسانه‌ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ابتکار و خلاقیت در انجام امور روابط عمومی، توجه به تشریفات را لازمه کار مدیران روابط عمومی دانسته و توصیه کرد، از تعداد و زمینه فعالیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی اطلاعات کامل را جمع‌بندی کنند و با صنعتگران در تعامل باشند. همچنین امکان ورود مردم به شهرک‌های صنعتی برای خرید مستقیم کالای داخلی را فراهم کنند.

پوریامین گفت: معرفی اقدامات انجام‌شده در شهرک‌های صنعتی برعهده مدیران شهرک‌های صنعتی است. همچنین هدایت خبرنگاران و اهالی رسانه به سمت توانمندی‌ها و موفقیت‌های صنعتگران در شهرک‌های صنعتی از مهم‌ترین وظایف مدیران روابط عمومی است.

وی ادامه داد: معرفی کالای ایرانی و ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی را می‌توان با کمک افراد مشهور و ورزشکاران استانی انجام داد و ورود مردم را به شهرک‌های صنعتی و بازدیدد از صنایع فعال آزاد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×